Avatar billede simonbrinck Nybegynder
30. november 2003 - 12:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows Installer problemer!

Når jeg prøver at intallere programmer der kræver Windows Installer på min pc med Win XP siger den at "Der kan ikke opnås adgang til Windows Installer... ....hvis du kører windows i fejlsikret tilstand eller ikk har intalleret det ordentligt bla bla..."

Jeg har brug for at intallere CDRWIN men kan ikke komme til at gøre det. Jeg skal have enten brændt eller emuleret nogen .bin images og det haster lidt.

Har i løsning på enten det ene eller det andet problem da vil jeg blive meget glad
Avatar billede hcichosz Praktikant
30. november 2003 - 12:55 #1
Hej prøv lige om windows\system32\setup.exe er skrivebeskytet vis den er fjern den og installer igen det kan afhjælpe dit problem
Avatar billede hcichosz Praktikant
30. november 2003 - 12:58 #2
IsoBuster kan åbne alle image filer så du kan køre eller installer dem
hentes her http://www.smart-projects.net/isobuster/
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
30. november 2003 - 13:10 #3
den er ikke skrivebeskyttet og jeg har geninstalleret windows 2 gange
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
30. november 2003 - 13:20 #4
jeg kan godt åbne min imagefil i isobuster men jeg kan ikke emulere den og bruge den som en cd

eller kan jeg?
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
30. november 2003 - 13:24 #5
der må findes et bedre program der kan intalleres uden wondows intaller, eller en måde jeg kan reparere min windows intaller på (bedre løsning).

Deamon tools (som jeg plejer at bruge) virker ikke og jeg kan ikke genistallere pga min windows intaller
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
30. november 2003 - 13:31 #6
desuden findes der ingen windows\system32\setup.exe, den hedder msiexec.exe hvis i kan bruge det til noget
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2003 - 13:33 #7
Hvis alt andet fejler kan du prøve en repair af din Windows:
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

6:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
17. december 2003 - 21:35 #8
ja, det er det jeg har gjort, det du har skrevet har jeg gjort men det virker ikke
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2003 - 21:47 #9
Hvad står der i din eventlog når du får fejlen?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2003 - 21:51 #10
Ellers er der et vbs script her under punkt 94 som måske kan løse dit problem.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Avatar billede netpxg Nybegynder
17. december 2003 - 22:01 #11
Du dobbeltklikker på en .msi fil ? er det korrekt opfattet.
Du har msiexec på din maskine ?
Hvis det er tilfældet skal du køre din install i en dosbox og slå msiexec loggen til, hele svineriet, parameterne finder du hos microsoft. Har desværre ikke opskriften ved hånden, du kan få den i morgen, men det er jo nok for sent.
I bunden af loggen er der nok en forklaring.