Avatar billede amfora Nybegynder
29. november 2003 - 23:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

TV in på PC via grafikkort MSI4800?

Jeg har et grafikkort G4 TI MSI4800 SE VTD8X med både TV in/out. Det forgår med en adapter 4 i 1 til S-video stik på grafikkortet.
TV out virker fint, med computerskærm billedet til TV.
Har fornyligt købt et videokamera hvor jeg gerne vil have optaget filmet ind på PC.
Har forsøgt at lave forskellige indstillinger, men kan ikke få TV in til at virke. Eller jeg kan få signalet fra videokameraet via 4 i 1 adapter og videre til TV. Men jeg kan slet ikke få noget TV in til PC, hverken fra kameraet eller fra alm. TV signal.

TV out er nemt at indstille. Men jeg kan slet ikke finde nogle knapper indstillings muligheder til TV in.

Hvordan får jeg TV in signal til min PC, og skal det evt foregå via nogle andre programmer?
Avatar billede halifax Nybegynder
30. november 2003 - 00:10 #1
Måske et godt point det sidste: evt foregå via nogle programmer.
Bruger du Windowx XP? Her er programmet Movie Maker. Jeg kender det ikke, men har kikke i hjælpefilen og bl.a. fundet dette punkt:
"Sådan indspilles liveindhold fra et digitalt eller analogt videokamera"

Tyder på det er noget, som kan bruges. Er der ingen hjælp at hente i manualen til dit videokamera?
Avatar billede amfora Nybegynder
30. november 2003 - 00:58 #2
Hej der kom hul igennem med Movie Maker i XP, men det er i en ringe kvalitet, selv på højeste opløsning i det program, det er ligesom der sidder regndråber på linsen, optager kun i 320*240.

I manual står primært med alm TV og så med DV kabel fra kamera til PC. Men "desværre" fulgte et s-video ledning med. Men der kom dog billede med Movie Maker.
Findes der mon et bedre program end end Movie Maker som stadig virker på S-video kabel?
Avatar billede zenze Nybegynder
30. november 2003 - 12:55 #3
Har du installeret WDM driver til dit MSI4800 grafikkort? - ellers skal du gøre det!
Avatar billede amfora Nybegynder
01. december 2003 - 22:23 #4
Hej Har lige fået et DV kabel + et kort dertil og nu kører det fint igennem Pinnacle Studio.
Også installeret WDM drivere. Plus lidt andet for at få det til at køre bedre.
Tak for hjælpen!
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2003 - 15:11 #5
Tillykke med det. Det hjælper med det rette udstyr og program.

Lægger et svar i tilfælde du mener, jeg skal tildeles nogle point for at lede "på vej".
Spørgsmålet skal lukkes ved at akceptere svar.    :)
Avatar billede zenze Nybegynder
02. december 2003 - 16:17 #6
Du svarer - og tager selvfølgelig point selv. Hverken Movie Maker eller WDM drivere var det, som skulle til. Firewire var den rigtige løsning og den fandt du selv frem til.
Avatar billede amfora Nybegynder
11. december 2003 - 22:48 #7
.