Avatar billede guz0 Nybegynder
29. november 2003 - 23:06 Der er 6 kommentarer

Optage hvad der sker på skærmen

Jeg søger et program der kan optage hvad der sker på skærmen i et spil. Det drejer sig om spillet Icy Tower (:DD) som kan ses på www.freelunchdesign.com.
Jeg har prøvet med nogle forskellige programmer, men resultatet er en meget hakkende avi-film, hvor det er svært at se hvad der foregår.
Hvis du kender et program til at optage hvad der sker på skærmen, må du gerne skrive det her :)

Grunden til det hakker, kan vel også have noget med min computer at gøre, så her er info:
Processor: 1200 MHz AMD Athlon
RAM: 768 MB SDRam
Gfx: GF4 TI4200
OS: Windows XP
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2003 - 23:11 #1
ville det ikke være smart at nævne hvilke programmer du har prøvet ?

Men prøv snagit
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
29. november 2003 - 23:21 #2
Jeg vil foreslå dig programmet Fraps: http://www.3dcht4u.de/3dc/kfd53t5fes8z/fraps.zip
Det giver selvfølgelig lidt dårligere derformance mens du optager, men videoer bliver fine nok.
Avatar billede guz0 Nybegynder
30. november 2003 - 00:35 #3
Space: Jo, jeg glemte det lige, beklager :)
Jeg har prøvet følgende:
- Snagit
- Camtasia
- Cybercam

knolde2000: Jeg har prøvet Fraps før, men jeg har ikke kunne få det til at optage. Det virker som om programmet slet ikke reagerer, når jeg trykker på F9 (Tasten til at optage) - ved du hvorfor?
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
30. november 2003 - 11:29 #4
Er det i windows at du skal optage det?
For Fraps virker kun hvis det er et spil, eller en film, som går i fuldskærm.
Du har vel husket at slå det til i programmet ikk?
Avatar billede guz0 Nybegynder
30. november 2003 - 21:59 #5
Det virker ikke selvom jeg prøver at optage i fullscreen. Tror slet ikke Fraps kan bruges til det program - det viser heller ikke FPS mærket. Måske virker det kun i OpenGL og Direct3D.
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
30. november 2003 - 22:15 #6
Det tror jeg desværre at du har ret i! Men jeg kender desværre ikke andre programmer, som kan gøre det, uden at det kommer til at lagge. Men jeg vil tro at det findes. Men i så fald koster det nok kassen.