Avatar billede mmej Nybegynder
29. november 2003 - 17:41 Der er 3 kommentarer

WEP indstilling på acces point og i XP

Hej eksperter. Kunne godt bruge lidt hjælp på den her!

Jeg har et Lucent WP-II E acces point, som virker fint sammen med en bærbar computer og dens trådløse netkort. Problemet er, at de var forud konfigurerede og nu har jeg købt en computer med trådløst netværk til.

Jeg har dog intet manager program, og har ingen ide om hvordan jeg får nulstillet eller afluret det WEP der bruges i øjeblikket.

Hvad skal jeg gøre / bruge af software. Har selvfølgelig ingen manual til acces pointet. Jeg gætter på at det skal resettes og derefter indstilles igen, men hvordan gør jeg det.

Siden jeg er lidt på bar bund, er der 60 point til et brugbart svar.
Avatar billede htm Nybegynder
29. november 2003 - 17:50 #1
Du kan ikke aflure hvad din wep er sat til. den skal omkonfigureres.

Du skal bruge apmanager som du sikkert kan downloade fra www.lucent.com

Står der evt. et andet modelnummer? Kan nemlig ikke finde det på deres hjemmeside.
Avatar billede mmej Nybegynder
01. december 2003 - 11:44 #2
Jeg skal prøve at kigge, men det er ikke helt til at gennemskue. Jeg synes også deres hjemmeside er svær at komme rundt på.

En anden ting der undrer mig, er at der sidder et PCMCIA netkort i accespointet. Der er endvidere et tomt slot til endnu et af slagsen. Kan det være fordi, at den bruger en form for Peer-to-Peer teknologi, således at det kort jeg har nu, kun kan bruges af en computer?

Som du kan høre er jeg lidt på bar bund, men jeg skal prøvea at kigge nærmere på Acces Pointet, når jeg kommer hjem!
Avatar billede htm Nybegynder
01. december 2003 - 11:48 #3
At det sidder PCMCIA kort i AP er meget normalt for denne type. Og der er to for at du kan have to interfaces på. Du kan sætte WEP og netindstillinger op for hvert kort.