Avatar billede kgalant Nybegynder
29. november 2003 - 15:19 Der er 4 kommentarer

PHP session problemer

Min PHP installation har problemer med session-håndteringen...

php.log ser ud som her:

[28-Nov-2003 13:27:54] PHP Warning:  session_start(): open(/tmp/sessions/sess_18e2faa46fb9ba3a9f2bb7b2aed3db2b, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /var/www/html/mail/functions/global.php on line 295

Filen der omtales har rettighederne -rw-------

Any ideas?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. november 2003 - 15:24 #1
hvad er linien der fejler
Avatar billede kgalant Nybegynder
29. november 2003 - 15:33 #2
session_start();

Pointen er, at der med jævne mellemrum kommer fejl i åbning af session-filer, uanset hvilken applikation der bliver kørt... Det lugter langt væk af et PHP/styresystem problem, men jeg har efter at have tweaket stort set samtlige settings i php.ini nærmest opgivet. Er lige ved at begynde at opbevare sessions i MySQL, men vil helst undgå det...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. november 2003 - 15:36 #3
står din session_start() først i linie 295, så prøv at sætte den som den allerførste
Avatar billede kgalant Nybegynder
29. november 2003 - 15:48 #4
Vi taler om squirrelmail, så jeg er ikke indstillet på at begynde på at rode i deres kode. Anyway, problemet optræder ikke kun i SquirrelMail, men også i PhpWiki og andre applikationer, hvilket leder mig til den konklusion, at det ikke er applikationsspecifikt, men PHP-specifikt...