Avatar billede olezen Nybegynder
29. november 2003 - 13:34 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Problem med bærbar

Jeg har problemer med min bærbar computer. Problemerne består i at den nogle gange spasser ud dvs. den begynder at hakke i spil den eller sagtens burde kunne kører. Men når den hakker er det ikke når den er mest belastet. Den begynder altså bare spontant at hakke selv om der ikke sker en skid, sommetider hakker den bare jeg bevæger mig inde i byen i Diablo 2 LOD pludselig holder den op med at hakke og jeg kan spille normalt igen.

Den hakker ind imellem det er som om den hakker i intervaller 3mins flydende spil så 1-2 mins hakken. Jeg kan hører at blæseren bare fiser af sted så tror ikke det er fordi den bliver for varm. Min kammi siger han aldrig har oplevet det ( har samme bærbar)

Jeg kan heller ikke installere win xp på min maskine; den slukker bare midt i installitionen uden fejlmeddelser. Jeg kan underlig nok godt installere Win 98 og Win 2000

Jeg har fået at vide at det evt. kan være rammene den er gal med, men håber der er noget her der kan hjælpe.

Min bærbar

Multimedia

Gfckort: NVIDIA GeForce4 488 Go 64MB DDR
Lydkort: Realtek AC'97 Audio

CPU & Motherboard & Chipsets

CPU: Pentium 4N (Northwood) 2.6 GHz (no Hyperthreading)

Ram: 2 x 256 MB Siemens DDR-SDRAM (PC-2100) 8-1-1-1R 6-1-1-1W 2.5-3 CL

SiS Accelerated Graphics Port (AGP) 8x (!)

SiS 7001 PCI naar USB open host-controller

Sis S648 CPU to PCI bridge 400 MHz FSB
SiS 648 ATA 133 Controller

Networking

Trådløs Net: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller Network Card

Netkork: SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter

Modem: Lucent Technologies Soft Modem AMR

Input Devices

EnE Keyboard KB-3886

Synaptics PS/2 Port Pointing Device

Disks & Drives

Harddisk: IBM/Hitachi 40 GB Harddisk Travelstar 40GN IC25NO40ATCS04-0-(PM) 4200 RPM, 2MB Buffer, ATA-5=UDMA 100 MB/s

DVD: QSI CDRW/DVD SBW-241
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 13:37 #1
Har du prøvet at rense udluftningen på den? Det hjælper nogle gange!
Avatar billede olezen Nybegynder
29. november 2003 - 13:41 #2
har prøvet at rense det jeg kunne udefra, men jeg vil ikke åbne den for så ryger garentien
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 13:42 #3
Hvor har du købt computeren henne?
Avatar billede olezen Nybegynder
29. november 2003 - 13:47 #4
ja det er den der aldi computer.
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 13:49 #5
Hvad har den kostet dig? For jeg vil anbefale dig at tegne en serviceaftale til den, der får du 4 års fuld dækning, uden selvrisiko og nedskrivninger... Men læs evt. mere på www.merlin.dk!

Så kan man nemlig gøre alt hvad man vil, uden at bekymre sig om noget! Dækker desuden også det genopladelige batt.
Avatar billede olezen Nybegynder
29. november 2003 - 13:53 #6
Den kostede 12000 dengang. Hvad med at inlever den hos et eller andet computer firma får dem til at kigge på det osv. hvis/når de så siger at der er et eller andet galt så få dem til at skrive deres konklution ned og aflevere computeren i Aldi der er jo stadig garenti på den.
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 13:57 #7
Det kan du jo altid gøre, men det jeg vil anbefale dig at gøre er at tage ned i Aldi, spørg hvor de sender computere der skal til rep. hen? Og så selv tage kontakt til dem, ellers tager det højst sandsynligt 1-2måneder før du får din computer hjem! men for 1949,- får du 4 års fuld dækning hos Merlin!
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 14:12 #8
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 14:13 #9
Vent nu lidt inden du sender den... Lad os lige se om ikke vi kan løse det for dig. Gør som jeg skriver og vend tilbage
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 14:15 #10
Test evt dine RAM med dette: http://www.memtest86.com/

Er det denne fejl du får under install af windows?

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#beskadiget
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 14:16 #11
Har smidt et svar du evt kan acceptere hvis jeg løste dit problem og lukker spørgsmålet på et tidspunkt!
Avatar billede olezen Nybegynder
29. november 2003 - 14:19 #12
Da jeg fik den var den pre-installeret og det viser sig at den win-xp cd der følger med KUN kan benyttes hvis partionerne er sat op på en bestemt måde.

Nå ok tænker jeg og laver en fdisk for jeg har nemlig en anden original xp cd som jeg så ville installere med nogle andre parationer. men det kan jeg ikke installationen går fint i gang men så slukker computeren midt i det hele.

Kan det være noget i bios der siger at parationerne skal være på en eller anden måde hvis der skal xp på.

eller hvad kan problemet være.

Jeg kan godt installere andre os'er f.eks. min gamle 98 og linux red hat 8,0

Mvh. Olesen der er godt og grundig frustreret for jeg skal sq bruge den bærbar
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 14:20 #13
Faldt lige over dette i et andet spørgsmål men om det holder vand aner jeg ikke!

Har ikke før haft samme problem, men tænkte jeg ville droppe det til dig :-)

Du kan ikke installere de almindelige Detonator drivere til et Go (mobile) kort. Du skal enten have fat i drivere fra producenten af din bærbare, hente en modificeret "nv4_dip.ini" eller selv modificere filen.
Det nemmester er at gå herind:
http://homepages.paradise.net.nz/ohau-estate/mobilegpuindex.htm
Og læse lidt om hvordan det foregår.

Paste fra anden bruger
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 14:21 #14
Hmm har du kikket på denne side: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#partitioner

Prøv evt at resette bios til default
Avatar billede olezen Nybegynder
29. november 2003 - 14:21 #15
Da jeg geninstallerede valgte jeg netop at bruge de drivere der flugte med for at være sikker på der ikke ville opstå problemer. Det hjalp bare ikke
Avatar billede olezen Nybegynder
29. november 2003 - 14:23 #16
jeg har lige kørt den online virusscanner og den fandt intet
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 14:23 #17
"Nå ok tænker jeg og laver en fdisk for jeg har nemlig en anden original xp cd som jeg så ville installere med nogle andre parationer. men det kan jeg ikke installationen går fint i gang men så slukker computeren midt i det hele"

Kunne også tyde på bundkortet har fejl! under alle omstændigheder så skil den ikke ad!!!
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 14:23 #18
Test alle de ting jeg har skrevet gennem tråden og vend så tilbage, så prøver vi noget andet hvis ikke det hjælper :)
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 15:11 #19
Mon ikke du fik tid til at lukke denne tråd eller smide lidt feedback til os!!
Avatar billede olezen Nybegynder
06. februar 2004 - 10:24 #20
bærbaren kører stadig af h til, men ved snart ik hvad jeg kan prøve mere
Avatar billede ird Praktikant
06. februar 2004 - 10:26 #21
svar 3 måneder efter *G*

Jg har helt svedt problemet ud!
Avatar billede ird Praktikant
06. februar 2004 - 10:26 #22
Har du prøvet ALT det jeg foreslår??

Og du har alle updates til windows?
Avatar billede ird Praktikant
06. februar 2004 - 10:28 #23
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=olezen&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

ak forstår da godt du ikke har givet lyd. Det lader det heller ikke til du gør i hovedeparten af dine andre

Hygge