Avatar billede hbm Nybegynder
28. november 2003 - 22:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til min wan-ip ( domænenavn) fra lokal netværk

Hej.

Jeg har oprette en iss webserver på en windows 2000.
Jeg har fået oprettet en dns henvisning til min faste ip-adresse, og det virker også ok.

Men mit spørgsmål er nu. Hvordan sætter jeg mit system op til at jeg på it lokale netværk kan skrive mit domæne navn istedet for min lan ip adresse eks. 10.0.0.4.

Håber nogen kan hjælpe.

Er det i min router, eller i min hosts fil eller et helt andet sted.

Hilsen Henrik
Avatar billede skraldemanden Nybegynder
28. november 2003 - 22:30 #1
Hvis du bruger IP 192.168.0.1 eller 2 osv i dit eget verk vil det virke.
Skraldfemanden
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 23:26 #2
Du kan gøre det begge steder? host den virker altid! men det kan jo være at din router tillader at du bare skriver dit domænenavn! (hvilken router er det så kan det være jeg kan svare på om den tillader eller om jeg lige ved hvordan man gør så den tillader loopback)
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 23:27 #3
men hvis det er i win2k server så kan du jo sætte dns´en op til at køre det ;)
Avatar billede skraldemanden Nybegynder
28. november 2003 - 23:30 #4
Jeg koerer 192 netveark hjemme det er nemmset. Jeg er i udlendet saa derfor mine 2 aa etc.
skraldemanden
Avatar billede hbm Nybegynder
30. november 2003 - 18:59 #5
Jeg har en Prestige 650R-31 fra cybercity "router"
Avatar billede kenp Novice
30. november 2003 - 19:13 #6
du følger bare denne guide så kan du få adgang til serveren ved at skrive dit domæne navn :)
http://www.geertsen.dk/articles.asp?id=6
Avatar billede hbm Nybegynder
30. november 2003 - 19:26 #7
Til Kenp.

Tak for dit input, det virker perfekt.
Avatar billede kenp Novice
30. november 2003 - 19:28 #8
:) takker