Avatar billede raszor Nybegynder
27. november 2003 - 21:33 Der er 18 kommentarer

Gøre 2 lag til et?

Hvordan sætter som to forskellige lag sammen så det kun er et lag?

photoshop 7
Avatar billede wickedd Juniormester
27. november 2003 - 21:35 #1
Først skal du linke dem, derefter op i Layer og vælge 'Merge layers'
Avatar billede wickedd Juniormester
27. november 2003 - 21:35 #2
husk at du skal har markeret ét af lagene inden du kan gøre det.
Avatar billede raszor Nybegynder
27. november 2003 - 21:39 #3
linke dem?
Avatar billede miss-g Seniormester
27. november 2003 - 21:39 #4
Eller også skal de bare være synlige, og så vælger du merge visible.

Der hvor merge sidder:

Lag paletten - der en lille pil i højre side - klik på den.
Avatar billede miss-g Seniormester
27. november 2003 - 21:40 #5
Ja ud for hvert lag er et tomt felt. Hvis du står i lag 1 og klikker på det tomme felt i lag 2 kommer der en kæde.
Avatar billede raszor Nybegynder
27. november 2003 - 21:40 #6
nåja undskyld, det frostod jeg godt!
Avatar billede miss-g Seniormester
27. november 2003 - 21:40 #7
Feltet hvor penslen kommer, når du står i laget...
Avatar billede raszor Nybegynder
27. november 2003 - 21:41 #8
det er det samme som at groupe den ikke, når man holder Alt-tasten nede mens man klikker mellem lagene?
Avatar billede miss-g Seniormester
27. november 2003 - 21:41 #9
Du giver bare wickedd point - han/hun kom først *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
27. november 2003 - 21:42 #10
Har lige prøvet her - men der sker ikke noget når jeg holder alt nede.
Avatar billede wickedd Juniormester
27. november 2003 - 21:43 #11
du kan godt se layer boksen ik? nede i højre hjørne...
Hvis du klikker i den lille boks ud for hvert lag, kommer der et billede af en slags jern kæde ... Det betyder linket :p
Avatar billede miss-g Seniormester
27. november 2003 - 21:44 #12
Enten skal begge lag være synlige (øje ud for) og så vælger du "merge visible"
eller også den med kæden og vælg "merge linked".
Avatar billede zhark Nybegynder
27. november 2003 - 21:46 #13
De layers du vil flette skal du have stående lig over hinanden, så gør du det øverste aktiv (blå) og taster "ctrl+e" så flettes nedad, altså har du nu de 2 layers som eet!
Avatar billede miss-g Seniormester
29. november 2003 - 21:52 #14
Fandt du ud af det razor?
Avatar billede raszor Nybegynder
30. november 2003 - 00:22 #15
jeg har fundet ud af det! tak!
Avatar billede zhark Nybegynder
30. november 2003 - 15:06 #16
Det var da godt! Men hvorfor lukker du så ikke spm.?
Fandt du selv ud af det, så svar selv og behold dine poins, ellers accepter et af svarene eller hvis miss-g har givet hjælpen så skal hun naturligvis lave et svar, men spm. skal vel lukkes - ik?
Avatar billede raszor Nybegynder
30. november 2003 - 15:41 #17
hmm jeg fatter ikke så meget af det her forum! hvordan og hvorledes??
Avatar billede zhark Nybegynder
30. november 2003 - 15:50 #18
Du har dog fundet ud at svare på nogle spm. Hvad forstår du ikke? Vil du evt. dele points, så tast på avanceret og skriv hvem/hvad? Her er der 2 svar, du kan "dele" dem 0/5 - 5/0 eller 3/2 - 2/3 eller du kan afvise svarene og selv taste et svar og acceptere dette osv. Skriv hvad du vil :)