Avatar billede klevert Nybegynder
27. november 2003 - 12:25 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Begynder bog til Photoshop - dansk/engelsk

Jeg leder efter en god begynderbog til den seneste udgave af Photoshop.

Den skal være på dansk eller engelsk, hvis engelsk skal det gerne være en man kan købe på www.amazon.co.uk.

Jeg leder også efter en bog/url der grundigt gennemgår hvordan man laver templates i Photoshop :)
Avatar billede hcma Novice
27. november 2003 - 12:41 #2
gå dog op på biblioteket og se hvad de har og hvad de kan skaffe.
Photoshop Classroom in a Book
Photoshop Tips & Tricks
o.s.v.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. november 2003 - 12:46 #3
Photoshop 6.0
Lær professionel billedbehandling
Forfatter: Arne R Flarup

Link: http://www.tekniskforlag.dk/default.asp?Action=Details&ISBN=87-571-2382-9

/per
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. november 2003 - 11:36 #5
der er også udkommet en bog som hedder Photoshop 7.0 Classroom in a Book, den gennemgår alt fra top til tå og er rigtig god både som nybegynder og lidt mere avanceret. du kan springe rundt i bogen som det passer dig uden at skulle ha læst alt fra starten
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. november 2003 - 11:36 #6
bogen findes både på dansk og engelsk :)
Avatar billede hcma Novice
28. november 2003 - 13:41 #7
JA - som jeg skrev den 27/11-2003  12:41:53
prøv biblioteket. se hvad de har. lån noget og køb så evt. efterfølgende.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
28. november 2003 - 18:57 #8
Ja eller gå ned i den nærmeste kiosk og køb de små hæfter omkring photoshop. (der findes også en lidt større udgave i boghandelen til omkring 100-200 kr.) De er fine til at starte på, meget af det er taget fra diverse tutorials på nettet. Det kommer jo helt og holdent an på hvor seriøs du er med programmet.

Hvad angår templates er jeg ikke helt med! Til hvad? templates til brug for hjemmesider? Eller til brug for gallerier! prøv eventuelt hjælpen i programmet. Der plejer faktisk at være en ganske god manual!

Håber det hjælper!

Claus
Avatar billede gumz Nybegynder
30. november 2003 - 05:38 #9
Bibloteket?...lol. Som Klevert skrev skulle det være til den nyeste version af Photoshop (cs) Der er endnu ikke udkommet nogen bøger på Dansk om CS, og mig bekendt er det kun Adobes egen vejledning der er skrevet på engelsk....Sorry. Du må væbne dig med tålmodighed.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
01. december 2003 - 08:13 #10
Ja eller lav en søgning på gad.dk efter photoshop. Langt de fleste bøger fra 5.5 og op kan bruges til den nye version. Så meget har de heller ikke ændret den. (man får dog foldere i foldere i lagene cool!)

Håber det hjælper!

Claus
Avatar billede klevert Nybegynder
01. december 2003 - 08:49 #11
Fandt en MASSE på biblioteket, så starter vi der :)
Avatar billede hcma Novice
01. december 2003 - 12:12 #12
og det vil så sige at første mand på banen med forslaget om at gå på biblioteket ingen points fik.
;-)
Avatar billede claus_jac Nybegynder
01. december 2003 - 16:15 #13
-> catbody......  Dit svar var en kommentar og ikke et svar, og det kan man i dette system ikke give point til.
Avatar billede hcma Novice
01. december 2003 - 18:31 #14
claus jac>>> rigtigt, men man kan bede en om at lægge et svar, som så kan accepteres.