Avatar billede raszor Nybegynder
26. november 2003 - 22:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billede til at fade ud, men kun i den ene side?

Jeg vil gerne have et billed til at udtynde, men det skal kun være i den ene side af billedet?

Hvordan gør jeg det? jeg bruger Photoshop 7!
Avatar billede azzodiac Nybegynder
26. november 2003 - 22:35 #1
Brug Gradient i din værktøjsbar. Øverst i billedet kan du nu vælge egenskaber for typen af gradient. Vælg en grundfarve som den ene, og transparent som den anden.
Derefter trækker du blot en streg med Gradient værktøjet hen over billedet.
Avatar billede raszor Nybegynder
26. november 2003 - 22:40 #2
men hvordan vælger jeg tranparent som den anden?
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2003 - 22:41 #3
Opret en lagmaske/layermask i det lag dit billede ligger i. Det gør du ved at klikke på det ikon nederst i lagpaletten der ligner en kasse med en stiplet cirkel indeni.
Du får en ekstra rude i selve laget.
Vælg denne rude så du får lagmskeikonet frem udfor laget.
Når du maler med sort i en lagmske gør du det du maler henover helt gennemsigtig, maler du med hvid gør du det helt synlig, maler du med en gråtone f.eks. 50% grå gør du det du maler henover 50% gennemsigtig o.s.v.
Trækker du ethvidt-sort forløb i lagmasken laver du en glidende overgang fra helt synlig til helt gennemsigtig.
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2003 - 22:43 #4
Hmm...jeg har vist misforstået dit spørgsmål, troede du havde et billede du ville udtone.
Avatar billede raszor Nybegynder
26. november 2003 - 22:48 #5
har løst problemet, hvis jeg laver en selection rundt om hele billedet kan jeg bruge transparent værktøjet!
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2003 - 22:51 #6
transperantværktøjet hvad er det for et?
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2003 - 22:52 #7
Hvorfor accepterede du azzodiac svar hvis det alligevel ikke er den løsning du bruger?
Avatar billede raszor Nybegynder
26. november 2003 - 22:59 #8
transparentværktøjet i værktøjspaletten.
Avatar billede raszor Nybegynder
26. november 2003 - 23:00 #9
nej, gradientværktøjet i værktøjspaletten.
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2003 - 23:12 #10
Er det du gør så at du vælger den farve du har som baggrund som den ene farve i dit forløb og sætter den anden farve til transperant? Og lægger dette forløb henover dit billede?
Avatar billede raszor Nybegynder
26. november 2003 - 23:18 #11
jeg laver et nyt lag, indstiller forgrundsfarven til hvid, og trækker en gradient i den retning jeg øsnker. men man skal selvfølgelig indstille gradientindstillingerne som man vil have dem.I mit tilfælde har jeg valgt transparent gradienten, og den første gradient"form"
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. november 2003 - 23:22 #12
Du kan sagtens gøre det med gradient tool, som også blev foreslået. Men husk at loade dit lag først.

Men jeg ville nu bruge spe´s layermask.  Af den enkelte grund at der kan man ændre i masken hvis man på et senere tidspunkt fortryder noget :)