Avatar billede sandra26 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

DB

Nogen der ved hvad
Brutto avance % er lig med?
Vareforbrug er lig med?
DB pr. produkt er lig med?

Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 07:22 #1
ahhh....  :}

du må lige forklarer lidt mere om dit projekt!!
Brutto avance % er lig med:
udsalgspris - indkøbspris = avance --> avance/udsalgspris * 100= avance %

Vareforbrug er lig med?
DB pr. produkt er lig med?
ved ikke hvad du snakker om :)
Avatar billede frankgrevil Praktikant
13. januar 2001 - 13:06 #2
Bruttoavance er et begreb, der normalt kun bruges i handelsvirksomheder.

Den defineres som (salgspris ­- kostpris)/salgspris.

Det er altså dén procentdel af varens pris, der er umiddelbart er fortjeneste (avance).

Avatar billede sandra26 Nybegynder
13. januar 2001 - 14:48 #3
Nej, brutto avance er 40 %, og ellers er der oplyst at salgspris excl. moms er 7000, afsætning 10, og variable salgsomkostniner er 5% af salgsprisen. Og jeg s´kal finde DB, og Indtjeningsbidra, resultat før og efter renter.
Avatar billede askims Nybegynder
15. januar 2001 - 08:32 #4
Jeg troede ikke, denne kategori var til lektiehjælp, der findes vist andre forum\'er på nettet, hvor dette spg. er mere relevant!!!!

ASKIMS
Avatar billede frankgrevil Praktikant
15. januar 2001 - 17:55 #5
---> Askims

Hørt!!!
Avatar billede brilleabe Nybegynder
28. januar 2001 - 20:07 #6
hvis du stædigvæk mangler svar er du velkommen til at maile mig.
pc1@post6.tele.dk