Avatar billede dolken Nybegynder
26. november 2003 - 15:16 Der er 19 kommentarer

Trådlus mus

Hej!

Ville høre om det er muligt at få en trådløs mus som er istand til at række gennem vægge? eller bruger de allesammen infrarød?

på forhånd tak!
Avatar billede hamlet Nybegynder
26. november 2003 - 15:28 #1
De fleste trådløse mus bruger radiobølger. Jeg ved ikke hvor godt de rækker gennem vægge.
Avatar billede chalde Seniormester
26. november 2003 - 15:33 #2
Rækkevidden plejer ikke at være meget mere end 2-3m, så jeg tror ikke signalet vil være stærkt nok til at gå gennem en væg.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
26. november 2003 - 15:53 #3
jeg har en logitech mx700 og med friske batterier kan den sagtens række gennem vægge, men det har måske noget med held at gøre, jeg ved det ikke
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 16:26 #4
Jeg har kun trådløst grej og nej det kan ikke gå gennem en væk, men kan dog godt række op til 5 meter alt afhængigt af batterier
Avatar billede systemnissen Nybegynder
26. november 2003 - 16:27 #5
Så kan man også undre sig over hvorfor man vil bruge sin mus, på den anden side af væggen? :-)
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 16:29 #6
*LOL*
Avatar billede chalde Seniormester
26. november 2003 - 17:36 #7
Det afhænger nok også af hvilket type væg.
Hvis væggen er lavet af 5cm "pap" kan det jo godt lade sig gøre, men hvis det er en 30cm armeret betonvæg kan det godt være man får et problem.
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 17:38 #8
:)))

og fedt at stå på en anden side af væggen og styre musen :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
26. november 2003 - 18:11 #9
jeg bruger min til at styre musik med til fest :) et langt tvout kabel ind til stuen, og lidt lydkabel så er det fjong
Avatar billede bsub706 Nybegynder
27. november 2003 - 13:05 #10
Hej Dolken jeg ved at man kan få en mus man kan køre med i luften.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
27. november 2003 - 23:08 #11
Trådløse tastetur og muse bruger ikke inforrød men radio bølger...

Hvis du skal bruge tastaturet på den anden side af en væg kunne man jo lave/købe en forlænger ledning så modtageren står i det samme rum vor du har tastaturet
Avatar billede mr.malmros Juniormester
28. november 2003 - 04:46 #12
Eller måske du kan købe flere modtagere til musen... du skal bare sørge for at de ikke overlapper hinanden... ellers bliver den svær at styre!
En helt anden løsning er at købe dig en super mus du bruger ved computeren, og en anden du har i stuen. Det er ikke noget problem at have 2 mus på én pc. Jeg har en trådløs optisk på USB og en standart PS2 "nødmus" til når den anden skal lade op!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. november 2003 - 09:41 #13
isbjørn> der findes også IR mus og staveplader, det er tit de billige der bruger dette system
Avatar billede dolken Nybegynder
28. november 2003 - 18:13 #14
mange tak for de gode forslag! er der så ogle af jer som haqr haft held med at folænge en USB-mus med et 10 meter USB kabel?
Avatar billede chalde Seniormester
28. november 2003 - 20:15 #15
officielt er max længden på et usb kabel uden repeater 5m, men kig lidt her:
http://www.techtv.com/screensavers/answerstips/story/0,24330,3370002,00.html
Avatar billede ird Praktikant
29. november 2003 - 09:24 #16
Nope som chalde siger er MAX længden 5m.
Avatar billede kfz Nybegynder
13. december 2003 - 10:35 #17
jeg plejer selv at afspille film fra computeren på vores tv vha. tvout, min mus rækker fint 10 meter, men jeg ved ikke om det er helde, der er 3 betonvægge mellem, hvilket ikke er noget problem for mig
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 11:13 #18
Mon ikke det er tid til lidt feedback her??
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:04 #19
Du må sådan set selvom det her, men du burde kikke lidt her:

http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Husk at lukke dine gamle spørgsmål. Dette gør at du en aden gang har nemmere ved at få kvalificeret hjælp :)

Alt med gult og mørkegrønt venter på afslutning eller feedback.