Avatar billede arcanex Nybegynder
26. november 2003 - 13:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mindre Larm fra kabinet ?

Hejsa.. Jeg har et stort problem med støj fra mit kabinet.. Det larmer utroligt meget synes jeg, og vil derfor se om der var nogle måder hvorpå jeg kunne dæmpe den.. Har selv tænkt på at købe en "lyd" løs strømforsyning.. Men ved ikke om det egentlig er den der er problemet ?

mine specs er : Kabinet Thermal Take. Geforce ti4200.
p4 2400 mhz. 3 HD. 2 med fluid. og almindelig stømforsyning.

Håber i kan hjælpe og komme med gode forslag.. :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2003 - 13:59 #1
Åbn dit kabinet...

kig på blæserne i den.. sæt fingeren på de forskellige og stop dem i et par sekunder.. så kan du høre hvor den største støjkilde er...

køb så nye blæsere hvor du behøver det...
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. november 2003 - 13:59 #2
http://www.studiedata.dk/front.asp?Fane=SILENT&nFane=Silentvision
Her kan du få både støjsvag psu og lyddæmpningskit til overkommelige priser.
Avatar billede arcanex Nybegynder
26. november 2003 - 14:10 #3
Ja det har jeg godt nok hørt nogen sige man kunne.. men har prøvet at slå HD fra samt grafikkort.. Så tror snarere det er Strømforsyningen der er problemet..
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2003 - 14:16 #4
lidt ærgligt at _tro_ det er strømforsyningen den er gal med... Og det så viser sig at være noget andet...

Ved at stoppe blæserne kan du jo være 100% sikker på hvor problemet er...!

ørerne i maskinen mester...

:o)
Avatar billede arcanex Nybegynder
26. november 2003 - 19:52 #5
hehe.. ja det er rigtigt nok.. men som jeg også skriver har jeg brugt en anden metode i stedet for at stoppe blæserne manuelt.. det er ikke den bedste måde..
Så det eneste der er tilbage er Strømforsyningen sådan set...
Avatar billede cyberdok Nybegynder
27. november 2003 - 15:30 #6
Det har jeg undersøgt og fundet at Enermax stømforsyningen med en instilling knap er den mest støjsvag.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
27. november 2003 - 21:05 #7
Jeg vil sige det samme med blæserne, men du kan jo også sætte støjdæmpnings måtter ind i kabinettet. Og husk at sætte alle skruer i hvor der kan mellem harddiske, cd-drev og andet, så du undgår raslelyde fra vibrationer.
Hvis du vil have den ultimative støjsvage løsning, kan du jo overveje om du skal invistere i vandkølning i stedet for blæsere!
Held og lykke.
Avatar billede arcanex Nybegynder
28. november 2003 - 02:48 #8
tak for svarene.. har også overvejet vandkøling.. Det er helt lydløs ikke ?? eller tæt på ?
Avatar billede mr.malmros Juniormester
28. november 2003 - 03:56 #9
Jeg må indrømme at jeg ikke selv har vandkølning, så jeg er nok ikke helt den rigtige til at udtale mig om det... i øvrigt larmer mit kabinet også mere end rimeligt så jeg overvejer det efter som at jeg laver meget lydredigering på min pc...
Avatar billede raziel Nybegynder
28. november 2003 - 10:15 #10
Vandkølning kan ikke komme op på samme køling til større Processore som AMD 2500+
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 10:18 #11
jeg har ti4200 og hos mig var det den der larmede
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 10:20 #12
jeg pillede blæseren af og strippsede en 80mmm paps på som kører på 6v, nu er den del lydløst, tog blæseren ud af bundkortet og smed en zalman passiv køler i. Min cpu blæser er en silverado. Min maskine er total lydløs nu, da jeg også kører med et noisecontroll kabinet med magícfleece samt visperboks bagi
Avatar billede arcanex Nybegynder
28. november 2003 - 22:40 #13
Okay.. jeg må prøve at fuske lidt med ti4200´en, jeg kører selv med en zalman cpu blæser, men kan ske jeg skal udskifte den... men er godt nok mest opsat på vandkøling.. når jeg lige får lidt penge sparet sammen vel og mærke.. :D
Men tak for de mange svar.. hvis /cdc du smider et svar så deler jeg lige pointene..
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 23:00 #14
det er jo lidt svært at svare når du har delt points ud :o)
Avatar billede arcanex Nybegynder
29. november 2003 - 02:59 #15
hehe.. ja troede godt jeg kunne give én point og så give dig resten når du havde svaret.. :)
dem må du have tilgode.. :D
Avatar billede wickedd Juniormester
29. november 2003 - 03:01 #16
http://www.noisecontrol.dk har nogle smarte produkter til billige penge ... Ta et kig forbi
Avatar billede cdc Novice
29. november 2003 - 10:07 #17
wickedd-> smarte er de, men gennerelt ikke billig, som skrevet tidligere har jeg flere af deres produkter, og de er gode men halvdyre
Avatar billede arcanex Nybegynder
30. november 2003 - 01:39 #18
der vil jeg kigge ind wickedd...