Avatar billede spunkman Nybegynder
26. november 2003 - 13:49 Der er 1 kommentar

eget documentfilter på JFormattedTextField eller lign.

Der ikke det store problem at sætte et documentfilter på et JFormattedTextField, men hvis man så har en formatter på ser det ud til at være lidt sværere.
Jeg har et tekstfelt med en RegexFormatter som default formatter, RegexFormatteren er en sub klasse af DefaultFormatter.
DefaultFormatter har sin egen documentfilter klasse, som jeg er lidt nervøs over ikke at bruge.
Det jeg nemlig kan gøre er at jeg i min RegexFormatter kan overskrive getDocumentFilter og så instansiere mit eget documentfilter. Men så bruger jeg jo ikke længerede det som ligger i Defaultformatter.

Det jeg egentligt vil opnå er at filtrerer + på det numersike tastatur fra (VK_ADD)
Så en anden måde at gøre det på ville være lige så godt!!
Jeg har prøvet med getInputMap.put... Men der kan jeg ikke spærre for tasten, den bliver stadig vist. Det kun hvis man bruger en char, som fanger den på keyPressed (meget mærkeligt)

håber nogen kan hjælpe
Avatar billede spunkman Nybegynder
26. marts 2004 - 09:12 #1
det var der vist ikke !!