Avatar billede allen135 Nybegynder
26. november 2003 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Databaseudtræk i mail()

Hey

Jeg har en bestillingseddel med nogle varer, som bliver trukket ud fra en database.
Neden under er der så en form hvor den bliver af sendt med mail() (det fungerer fint).

Men jeg har sådan at man kan krydse af hvad vare man vil bestille, og så kan man skrive et antal.
Input field man kryder af hedder vare+vareid hentet fra db.
Inputfield hvor man skriver antal hedder antal+vareid hentet fra db.

Men jeg mangler så at få de varer med den henter fra db'en + det antal man har skrevet ud fra en vare.

Det skal ligne dette her:
(hvis der er bestillt 2 af vare2 og intet af det andet)
Vare1 = stk.
Vare2 = 2 stk.
Vare3 = stk.
Vare4 = stk.

Antal af varer afhænger af hvor mange jeg har oprettet i db'en.

Sådan som siden ser ud nu, kan ses her:
http://www.digitalhotel.dk/allan/salg_butik/borde_banke.php

/Allan
Avatar billede avminarm Juniormester
26. november 2003 - 14:24 #1
jeg forstår altså ikke helt hvad du mener?

"Men jeg mangler så at få de varer med den henter fra db'en + det antal man har skrevet ud fra en vare." ???
Avatar billede allen135 Nybegynder
26. november 2003 - 15:14 #2
Okay.
Jeg trækker varerne ud fra en db, det er den øverste del af siden.
Der er 4 varer i db'en pt.

Så kommer der en formular, hvor der er navn,email,tlf
og så laver jeg et udtræk fra db'en igen, hvor man kan krydse af og skrive antal.

De 4 linier (fordi der er 4 varer i db'en pt) vil jeg have med i mailen.
Så hvis man krydser af i vare2 og skirver det kommer der til at stå dette i mailen:
Vare1 = stk.
Vare2 = 2 stk.
Vare3 = stk.
Vare4 = stk.

Det skal med ned i mailen, men jeg ved ikke hvordan jeg gør det.
Avatar billede allen135 Nybegynder
27. november 2003 - 11:30 #3
Ingen der ved det ?
Avatar billede avminarm Juniormester
11. december 2003 - 11:56 #4
vis lidt kode
Avatar billede allen135 Nybegynder
11. december 2003 - 11:59 #5
Det er blevet løst af mig selv :)
Avatar billede avminarm Juniormester
11. december 2003 - 12:01 #6
så vis hvordan - andre kan måske få glæde af det!