Avatar billede schoubye Nybegynder
26. november 2003 - 09:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Æ Ø og Å i W2k DNS server

Hej alle.
Nu er det jo snart muligt at få danske æ, ø, å i sit domænenavn. Jeg ved ikke så meget om netop det, og ville høre om der er nogle eksperter som kan kaste lys over sagen.
Vi hoster selv vores domaner på en W2k DNS server, og jeg ved ikke om det er muligt også at hjemtage vores æøå-domæner (når vi får dem selvfølgelig). Skal der lægges en patch på serveren for at den godtager æøå, kan det overhovedet lade sig gøre. Er der ikke noget med at et æøå domæne faktisk er et form for et alias, som i virkeligheden peger på et andet (volapyk) domæne, som så peger på en ip-adresse???
Håber der er nogen som kan hjælpe.
På forhånd tak
Jeppe
Avatar billede krogstrup Nybegynder
26. november 2003 - 09:53 #1
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. november 2003 - 09:57 #2
Der er patent på domainer med æøå i navnet, og desuden kan de fleste
browsere ikke vise websites med æøå i domain navnet.

/per
Avatar billede czar Nybegynder
26. november 2003 - 15:27 #3
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. november 2003 - 17:13 #4
czar:

ÆØÅ i domænenavne: EP1159820

link: http://www.it-pol.dk/sager/swpat/videoshop

/per
Avatar billede czar Nybegynder
26. november 2003 - 21:00 #5
ja, og?

ovenstående er svar på dette link
http://www.it-pol.dk/sager/standarder/dk-domain
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. november 2003 - 21:58 #6
czar>Helt ok, men jeg læste i pdf'en at det måske ikke var omfattet
af et patent. ;-)

/per
Avatar billede czar Nybegynder
08. december 2003 - 13:48 #7
.. vil spørgen ikke lukket spørgsmålet, svaret krogstrup har givet er faktisk rimeligt ;)
Avatar billede schoubye Nybegynder
10. december 2003 - 08:59 #8
Jo, og undskyld.
Har ligget underdrejet af en ordentlig omgang influenza, og her derfor ikke lige husket at kigge forbi spørgsmålet.
Tak for det gode svar, og den spændende debat...
Jeppe