Avatar billede jacobodgaard Nybegynder
25. november 2003 - 19:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Min harddisk larmer

Hej, jeg har i min computer 2 harddiske.. en gammel satan og en 'forholdsvis' ny western digital 100gb HD.. Mit problem er at efter jeg for nylig formaterede min ene HD, er min anden HD begyndt at larme. HD'en der larmer er min 100gb WD. Jeg ved ikk om det har nogen sammenhæng med at jeg formaterede den anden HD. Hvis jeg skulle beskrive den larm den laver bedst, er det nogle klikke lyde, som eller mest lyder som et diskettedrev der ikke kan læse en diskette ordentligt.

Nogen forslag til hvad problemet kan være?
PS. Garantien er udløbet :-(

På forhånd tak
Avatar billede jacobodgaard Nybegynder
25. november 2003 - 20:01 #1
Forresten.. Er ikke helt sikker på hvad der sætter denne larm igang, men den har tendens til at starte det, når jeg downloader noget fra nettet.
Avatar billede bredker Nybegynder
25. november 2003 - 20:03 #2
den er vist ved at stå af
så du bør ikke bruge den til at gemme vigtige data på , og er der nogen er det bare med at få lavet en bacup
Avatar billede ezzze Nybegynder
25. november 2003 - 20:08 #3
Måske dårligt nyt !!!

Jeg havde på et tidspunkt en disk, der begyndte på det samme, jeg fik at vide det var noget mekanisk, ihvertfald brød den ned efter et par dage, 3 gode råd - BACKUP BACKUP BACKUP
Avatar billede ezzze Nybegynder
25. november 2003 - 20:13 #4
Jeg vil lige tilføje, at jeg stadig har den liggende, og når jeg vinder i lotto får jeg den reetableret 100 %, for jeg havde en kæmpesamling liggende af downloadede porno *G*
Avatar billede jacobodgaard Nybegynder
25. november 2003 - 20:16 #5
Hehe okey, jeg tænkte nok det var noget i den dur.. håbede bare det havde en sammenhæng med at jeg lige havde formateret! :-( .. og har sgu ikk råd til en ny hd, godt det snart er jul!
Avatar billede bredker Nybegynder
25. november 2003 - 20:16 #6
ezzze >>nok på jagt efter billige point
er jo presis det samme svar som jeg er kommet med
Avatar billede zenze Nybegynder
25. november 2003 - 20:22 #7
Er det en WD1000BB - så går du på WD's website og henter deres diagnostics tools. Kører testen og når du har rapporten krydret med dine egne iagttagelser, så finder du ud af hvor lang tid garanti, du har tilbage og så sender du den på en RMA.
Diagnostics:
http://support.wdc.com/dlg/
eller:  http://support.wdc.com/download/#dlgtools
Siden er nede lige nu, men prøv lidt senere.
Avatar billede zenze Nybegynder
25. november 2003 - 20:27 #8
Jeg har selv en tilsvarende disk, som siger bankelyde, når computeren booter op - og det bliver den ved med. Når jeg så efter et stykke tid starter op igen vil den godt starte op, - men der er en helvedes masse fejl på under udførelse af programmer. Der er garanti på min til 12.07.2004.
God fornøjelse med din RMA!
Avatar billede ezzze Nybegynder
25. november 2003 - 20:55 #9
Bredker --- jeg svarede før jeg så du havde svaret *G*
Avatar billede jacobodgaard Nybegynder
26. november 2003 - 14:22 #10
tak for det zenze.. jeg prøver!