Avatar billede gorlist Nybegynder
25. november 2003 - 19:16 Der er 1 løsning

Locale problemer med ændring af sprog

I min sprogstyrede applikation smages der på en variabel 'landekode' som kan give ['DA','NO','SE']. Herefter bruges Locale.setLocale('','') til at bestemme hvilke tal- og datoformater der skal benyttes.

Jeg har en DateFormat String 'YYYYMM' som kunne være '200311'. Jeg har brug for en String: 'November 2003' der tager højde for den satte Locale.

Jeg har ydermere en double '2154,65' som skal talformateres ud fra Locale.

Nogen bud?
Avatar billede gorlist Nybegynder
26. november 2003 - 10:28 #1
Jeg har fundet en anden løsning:

Vha. en .js fil som holder styr på sprogstyringen for hver enkelt måned ud fra sprogkoden har jeg indtastet månedernes korrekte navne for hvert sprog jeg behøver.

Jeg har en funktion som returnerer en "<language='javascript'>document.write(strMaj)</script>" ud fra en DateFormat String 'YYYYMM', så månedsnavnet kan udskrives direkte på skærmen med et kald til funktionen.