Avatar billede ye10 Nybegynder
25. november 2003 - 18:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Importering af data fra excel datasheet.

Jeg har en database der ser sådan her ud:

Navn  Alder  By

Og et excel sheet der ser ligesådan ud

Navn Alder By

Men med en hel masse data under

Navn  Alder  By
Jens  22    Viborg
Ole    45    Roskilde

Hvordan kan jeg på en nem og overskuelig måde få indsat dataen fra excel sheetet ind i min mysql database.

Kolonnerne på mit excel sheet or db har samme navne, og står i samme række følge (navn, alder, by).

- Ye10
Avatar billede ye10 Nybegynder
25. november 2003 - 18:42 #1
Skal lige siges at mine forsøg har gået ud på noget copy paste en hel masse insert into, men da dette kun er en forenklet udgave da der er mange mange flere felter end kun de her 3, så gik det ikke så godt :)

Håber der er nogle smarte hoveder der kender en excel trick, eller php trick.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2003 - 19:02 #2
Jeg ville:
  * installere MyODBC
  * starte Access
  * link både til MySQL databasen of til Excel regnearket
  * flytte med enten copy paste eller INSERT SELECT
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. november 2003 - 19:02 #3
kan du ikke bare eksportere din excel fil som komma'separeret, go så importere den i mysql, emd phpmyadmin ??
Avatar billede ye10 Nybegynder
25. november 2003 - 19:13 #4
Hvordan er det lige man importere et CSV i phpmyadmin?