Avatar billede ludacris Nybegynder
25. november 2003 - 15:54 Der er 5 kommentarer

HTML og FLASH

Hey...

JEg er en total nybegynder, til det her med HTML, men kan alt det der ded <b><b/> og alt det nødvendige...

men har ingen idé om hvordan man får FLASH ind i html, og hvordan man laver FLASH(den hører nok ind under en anden kategori) ???

/Mathias
Avatar billede ludacris Nybegynder
25. november 2003 - 15:55 #1
vil gerne se nogen eksempler, eller links til eks.
Avatar billede mat Nybegynder
25. november 2003 - 16:04 #2
man laver flash i specielle programmer til dette, det mest udbredte er macromedia flash - den nyeste version hedder MX 2004 og kan hentes som trial på www.macromedia.com
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
25. november 2003 - 16:05 #3
Fo at lave flash filer skal du bruger Flash fra http://www.macromedia.com

for at indsætte en flash fil på en html side, så er det nemmest at finde en side med flash og kopiere koden.

her er et eksempel:

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" WIDTH="471" HEIGHT="200" id="dmeflashnew" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="../flashfile.swf">
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
<EMBED src="../flashfile.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF WIDTH="471" HEIGHT="200" NAME="flashnew" ALIGN="" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
</EMBED>
</OBJECT>
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
25. november 2003 - 16:07 #4
Avatar billede hptools Nybegynder
22. juni 2007 - 18:32 #5
her er en kode:<object style="WIDTH: 568px; HEIGHT: 89px" height="89" width="568">
<param name="PROTOOLS" value="URL til swf" />
<embed src="URL til swf" width="300" height="100"></embed></object>