Avatar billede krask Nybegynder
25. november 2003 - 13:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Undertryk built-in dialog

Jeg har en template som går ud over det mindste man kan have i margin. Det betyder at der kommer en dialogboks og fortæller at der er skrevet ud over det "printable area" man får mulighed for at trykke Yes eller No til at fortsætte. Denne dialogboks vil jeg meget gerne undertrykke, så brugere ikke ser den. Er der nogle der ved hvilken kode der skal bruges? Jeg har prøvet at koble DisplayAlerts fra, men uden virkning.
25. november 2003 - 13:38 #1
Opret en makro, der udskriver og accepterer den nævnte dialogboks.
Knyt makroen til en knap, der placeres i værktøjslinien i stedet for den sædvanlige Udskiv-knap.
Avatar billede rvm Nybegynder
25. november 2003 - 13:44 #2
Jeg har lige testet det. Når jeg skriver

Application.DisplayAlerts = wdAlertsNone

kommer der ingen dialogboks
Avatar billede rvm Nybegynder
26. november 2003 - 18:01 #3
Har du fået det til at virke?
Avatar billede krask Nybegynder
27. november 2003 - 08:46 #4
rvm Jeg fik ikke tid til at se på det igår, men hvor sætter du koden ind? Det er den kode jeg allerede har prøvet, men ikke fået til at virke, måske placerer jeg den forkert. Har sat den i This document New
Avatar billede rvm Nybegynder
27. november 2003 - 09:26 #5
Prøv at sende din skabelon til mig, så kikker jeg på det*S* rvejemad@csc.com
Avatar billede rvm Nybegynder
27. november 2003 - 12:13 #6
OK - ThisDocument må kun bruges til kode, der skal køre på hændelser såsom Open, Close og New.

Det du skal gøre er at oprette et helt nyt modul og placere din kode deri. Så skulle den virke (skriver jeg uden at have set den *S*).

Du kunne eventuelt vise din kode her på eksperten.dk - det kan jo være der er noget andet galt *S*
Avatar billede rvm Nybegynder
27. november 2003 - 14:27 #7
Indsæt følgende kode i et almindeligt modul (ikke ThisDocument), så skulle den være der (du må ikke ændre på makronavnene, da der er forudbestemte af Word):

Sub FilePrint()
'
' FilePrint Makro
' Makro oprettet 27-11-2003 af Richardt Veje Madsen
'

Application.Assistant.AssistWithAlerts = False
Application.DisplayAlerts = wdAlertsNone

Dialogs(wdDialogFilePrint).Show

Application.Assistant.AssistWithAlerts = True
Application.DisplayAlerts = wdAlertsAll

End Sub
Sub FilePrintDefault()
'
' FilePrintDefault Makro
' Udskriver det aktive dokument med de nuværende indstillinger

Application.Assistant.AssistWithAlerts = False
Application.DisplayAlerts = wdAlertsNone

ActiveDocument.PrintOut

Application.Assistant.AssistWithAlerts = True
Application.DisplayAlerts = wdAlertsAll

End Sub
Avatar billede krask Nybegynder
27. november 2003 - 14:52 #8
YES det virker, men der må være noget jeg ikke er helt klar over, kan jeg se de forudbestemte makronavne et sted?
Avatar billede rvm Nybegynder
27. november 2003 - 14:56 #9