Avatar billede robertk Nybegynder
24. november 2003 - 20:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Asus PC-DL Deluxe vil ikke køre ?

Hej folkens...

Jeg er simpelthen ved at gå helt kold over det her nye board jeg har købt for snart 2 mnd siden!..

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=PC-DL%20Deluxe&langs=01

det er købt hos noget der hedder shg.dk

De har sku på ingen måde kunne finde uf af at sende mig noget der passer sammen, men skulle eftersigende være det rigtige nu! jeg kan bare ikke få liv i skidtet.. jeg får strøm på boardet men ingen skærm-output? Nogen som er villige og har kender det her kort som vil give mig lidt support for jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre?

Jeg er sku villig til at betale for en løsning!

Hvis nogen kan hjælpe så skriv snarest !

Med venlig hilsen
Roberk
Avatar billede robertk Nybegynder
24. november 2003 - 20:37 #1
Jeg er villig til at smide en go potion points hvis vi sammen kan finde en løsning! :)
Avatar billede bredker Nybegynder
24. november 2003 - 20:39 #2
kom lige med hvad du ellers har af hardware
Avatar billede chico Nybegynder
24. november 2003 - 20:40 #3
giver den nogle bip lyde ved opstart ?
Avatar billede robertk Nybegynder
24. november 2003 - 20:44 #4
Undskyld det er klart hehe her:

Asus PC-DL Deluxe, Intel i875p, Dual
Tyan 460W PSU Universal, 24/8 Pins Dual
GeForce4 Ti4200 128 DDR
4 x 512 MB DDR 185 Pins PC2700 RAM
2 x Intel Xeon 2.8GHz, 533FSB, 512kb
Avatar billede robertk Nybegynder
24. november 2003 - 20:45 #5
nej vi har sat højtaler til, men kan ikke rigtigt se nogen højtaler, men ledningen er der så det må vi gå ud fra..

der er bare ingen lyd!!
Avatar billede bredker Nybegynder
24. november 2003 - 20:47 #6
de biplyde chico snakker om , skal komme fra selve maskinen , ikke fra højtalerne
Avatar billede chico Nybegynder
24. november 2003 - 20:48 #7
alle kort er skubbet godt ned i bundkortet ?

AGP (Grafikkortet) kan godt være lidt træg at skubbe i bundkort.
Avatar billede robertk Nybegynder
24. november 2003 - 20:48 #8
nej ingen lyde overhovedet! :/

Dog lyser rødt på bundkortet

i manualen står der at det betyder CPU Type/Voltage not identical - det hænger bare ikke helt sammen efter min mening, det er jo de total samme??

Vi har så testet med kun den ene (CPU Socket 1) og så stopper den dog med at lyse, men stadig ingen skærmoutput.
Avatar billede chico Nybegynder
24. november 2003 - 21:05 #9
Har du digital kamera. Hvis.. Er det så muligt at tage et billede ind i kabinet så vi kan se computeren ?
Avatar billede robertk Nybegynder
24. november 2003 - 21:10 #10
Huh ikke lige.. men jeg har et link til en pdf med nogle billeder fra det! måske det kan hjælpe?

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=25

(Også der har jeg opsøgt hjælp uden hæld)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. november 2003 - 22:32 #11
Har du prøvet at nøjes med 1 ramblok. På min P4C800 Dlx meldes der om alskens fejl når alle slots er fyldt. Dual-channel er ikke så ligetil.
Avatar billede robertk Nybegynder
25. november 2003 - 09:10 #12
Nej deeet kan man vist roligt sige ! som det ligger lige nu har jeg snart prøvet alt.. jeg tror dog efterhånden det er en forkert strømforsyning, jeg vender lige tilbage når jeg har fået den nye hjem ;) tak ind til nu!
Avatar billede zn1ske Nybegynder
25. november 2003 - 11:09 #13
Dit mobo er futtet. send det ind igen. De har masser af garanti
Avatar billede robertk Nybegynder
26. november 2003 - 16:54 #14
hehe det er lige hvad det er "zn1ske" så du får sku points for et rigtigt svar!!! ;) tak for hjælpen!

/Robertk