Avatar billede dan9 Nybegynder
24. november 2003 - 20:28 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Frivillig hjælp til oprettelse af forum søges til Aidsfondet

Aidsfondet er en fond som indsamler penge til forskning/information/patientstøtte, fondets formål er at inddrive flest mulige penge og have laveste omkostninger.
Til at inddrive penge er vi en skare af frivillige som tager ud og indsamler penge rundt omkring.
De frivillige har deres egen hjemmeside med bland andet et forum som bruges til tilmeldinger på arrangementer m.m.
Dette forum har kørt via freebieweb.dk fordi det var gratis, men de går nu over til brugerbetaling.
Derfor søger jeg en der kan/vil hjælpe mig med at lave et forum, hvor vi ikke er afhængige af en udbyder.

Jeg håber dette er det rette sted at spørge og at jeg ikke træder for mange over tæerne.

Jeg kan kontaktes på dan9e@hotmail.com .

Hilsen
Dannie
Webmaster og frivillig i Aidsfondet
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2003 - 20:30 #1
Hvorfor lave et, hvorfor ikke bare bruge et af de udemærkede færdige der findes. Se http://www.phpbb.com for PHP forum, http://forum.snitz.com for et ASP forum og http://www.fullxml.com for en fuldt færdigt xml portal, med forum og alt andet
Avatar billede dan9 Nybegynder
24. november 2003 - 20:42 #2
jeg har hentet www.phpbb.com, men jeg er ikke nogen haj til programmering og kunne ikke lige overskue hvordan jeg skulle bruge det.
Avatar billede exp Juniormester
24. november 2003 - 20:43 #3
du skal uploade det, og så køre install.php-filen :-)

bufferzone >>
FullXml er asp...
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2003 - 20:45 #4
exp>jep, men mere end ASP, hvis jeg forstår xml ret
Avatar billede dan9 Nybegynder
24. november 2003 - 20:46 #5
hvilken type program skal install.php filen køres med?
Avatar billede exp Juniormester
24. november 2003 - 20:49 #6
den skal køres på en webserver hvor der er php og mysql.
Det hele står i readme filen :-)

bufferzone >>
Tror gerne det hele kan laves til php, men "The open source asp-xml instant web portal." kræver asp installeret på serveren :-)
Avatar billede ckh Nybegynder
24. november 2003 - 20:49 #7
Du skal ikke køre den med noget program. Du skal bare indtaste stien til install.php filen i din browser og så skulle den gerne guide dig igennem :-)
Avatar billede dan9 Nybegynder
24. november 2003 - 22:05 #8
jeg vil gerne dele points imellem jer 3 da i alle har hjulpet mig
Avatar billede exp Juniormester
24. november 2003 - 23:26 #9
jamen okay så c",)
Avatar billede ckh Nybegynder
25. november 2003 - 18:00 #10
God fornøjelse med dit forum :)