Avatar billede technoas Nybegynder
24. november 2003 - 17:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gui Linux der kun kan surfe og printe

Hej, jeg er ved forberede 4-5 internet computerer, og til hver computer er der en printer.

Disse computerer vil jeg godt sætte op så det kun er muligt at surfe på internettet og printe fra internettet.

Brugerne skal ikke have mulighed for at gøre noget andet!

Men hvordan gør jeg det?? Er der nogen de kan henvise mig til en linux dist. som er nem at sætte op til kun dette? Eller er der nogen der kender en anden måde?
Avatar billede langbein Nybegynder
27. november 2003 - 13:29 #1
Lycoris er en særdeles flott Linux distribusjon til slikt bruk. Den er nesten ekstremt enkel å installere, den tar seg veldig godt ut og det hele er oppe og kjører som workstation med en gang. Det ser ut som om de har lagt ut en ny revisjon i lpet av den senere tid. Denne har jeg ikke fått prøvd. Kan du legge en kommentar hvis du laster ned og tester ut. Lycoris er den enkleste og mest liketil linux jeg har prøvd noen gang !
http://www.lycoris.org/download.php?op=viewsdownload&sid=3
Avatar billede technoas Nybegynder
12. december 2003 - 13:38 #2
Jeg her kigget lidt på Lycoris og den ser meget flot ud. Men den er lige som alle de andre Linux'er. Men kan alså ikke låse computeren så man kun kan surfe og printe.

Så er der nogle andre der kan hjælpe mig??
Avatar billede langbein Nybegynder
15. december 2003 - 03:42 #3
Kan man ikke bare avistallere eller gjøre de programmene som ikke skal kunne kjøres utilgjengelige vha chmod kommando ? Skulle det ikke gå å gi kun root tilgang til å kjøre de programmene som ikke skal være tilgjengelig for andre ??(Dette gjelder vel for alle Linux ??)(Har egentlig ikke prøvd.)
Avatar billede technoas Nybegynder
24. oktober 2011 - 14:37 #4
luk