Avatar billede plysbjorn Nybegynder
24. november 2003 - 16:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"batch" til kopiering af filer

Hej Eksperter :)

Jeg vil gerne lave en lille batch som kopierer filer fra eksempelvis c:\plys\ til y:\backup\. I gamle dage ville jeg have lavet en backup.bat fil med følgende indhold:

"copy c:\plys\*.* y:\backup -y"

Men det dutter jo ikke rigtig under Windows XP så vidt jeg kan se :(

Nogen forslag til forbedringer/alternativer? Det skal bare være en lille fil som man kan eksekvere på vilkårlige tidspunkter til backup af det arbejde man har lavet.

Håver i kan hjælpe :)

Mvh. Plys
Avatar billede b.b Nybegynder
24. november 2003 - 16:13 #1
copy c:\"din_mappe"\*.* c:\"din_mappe" /y
Avatar billede b.b Nybegynder
24. november 2003 - 16:14 #2
eller /-y hvis du vil promptes for overskrivning....
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
24. november 2003 - 16:16 #3
Yeps'er det er det som jeg har prøvet og det virker også fint hvis jeg går direkte i dospromt og skriver det, men jeg kan bare ikke rigtig få det til at fungere ved at skrive det ind i min backup.bat. Og hvis jeg starter min backup.bat med command.com starter den bare dospromten men eksekverer ikke min copy-linie.
Avatar billede b.b Nybegynder
24. november 2003 - 16:24 #4
hmm...jeg har nu ingen probs med at få det til at virker..

du har husket / foran -y..??
Avatar billede jacob_hs Nybegynder
24. november 2003 - 19:37 #5
Prøv at kald filen backup.cmd i stedet måske det hjælper?

Du kan  evt bruge xcopy i stedet, hvis du vil have undermapper med kan du bruge switchen /e

xcopy c:\plys\*.* y:\plys\ /y /e
Avatar billede bertelbrander Praktikant
24. november 2003 - 19:40 #6
Hedder DOS-prompten ikke cmd.exe på XP?
Avatar billede jacob_hs Nybegynder
25. november 2003 - 09:36 #7
jo den hedder cmd.exe kan ikke lige huske forskellen mener, bla. at doskey er med slået til som std. og det er den ikke ved command.com

Jeg skrev at du kan kalde filen  .cmd i stedet for .bat, ikke noget med cmd.exe
---
CMD, Batch fil i Windows NT systemer, som følger reglerne i BAT
---

Håber ikke jeg forvirrere mere end jeg gavner
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
25. november 2003 - 11:05 #8
Rofl :) nu virker det. bum bummelum. jeg havde selvfølgelig et fejlplaceret "/" :(

Tak for hjælpen og idéen med xcopy samt redegørelsen for forskellen mellem cmd og command :)