Avatar billede daiz Nybegynder
23. november 2003 - 16:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"loopback" på Cisco SoHo 77

Jeg har nogle webservere kørende bag min router og det er irreterende at jeg skal høre andre om de kan se de side jeg hoster når jeg tester min eksterene dns server og og og portene er konfigureret rigtigt...

er det muligt at lave noget loopback således at alle requests der sendes fra min eksterne ip adresse sendes igennem... det virker som den blokkere at den eksterne ip når jeg selv vil se interne sider iva "ekstern" forbindelse ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
25. november 2003 - 00:49 #1
Hvis ikke din Router understøtter det, så er der vist ikke så meget at gører.

Prøv evt. at undersøge om der er kommet en ny Frimware der understøtter det, så kan det løses på den måde.
Avatar billede acp_dk Nybegynder
02. december 2003 - 22:00 #2
Kan du ikke beskrive lidt mere hvad der er du ønsker at opnå, er det så hvis du laver en "dig" eller "nslookup" på din DNS Server som der står internt hos dig? Eller har du en Web Server til at stå hjemme hos dig selv på en privat IP Adresse.

-Anders.
Avatar billede daiz Nybegynder
09. december 2003 - 08:42 #3
jeg har en webserver på min private ip og den kan jeg ikke se ved at bruge www adressen, jeg kan godt ved at bruge min interne ip-adresse! Jeg kunne godt tænke mig at kunne teste om der er hul hele vejen igennem når jeg har lavet nye subdomæner ved at taste www.sub.domæne.dk og få vist den side der på mit lan .... jeg vil altså kunne teste indefra om jeg kan komme ind udefra :)
Avatar billede hellmann Nybegynder
23. december 2003 - 20:17 #4
der findes http://www.anonymizer.com/ (men det koster penge)
Der findes ogaå nogle det ikke koster noget. Det kræver bare lidt tid på google.com
Avatar billede daiz Nybegynder
23. december 2003 - 20:34 #5
mmm, jaaa faktisk ikke dumt, men har jeg stadig den gamle ip .... jeg har jo webservere kørende og har derfor bindet ip-adressen til nogle domæner
Avatar billede daiz Nybegynder
30. august 2004 - 23:22 #6
:(