Avatar billede procrastinator Nybegynder
23. november 2003 - 13:01 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Gode børnespil

Nu er min nevø ved at være to år og så skal han jo snart til at lære at spille computer :). Hvilke er gode og simple så en toårig også kan spille det? Også gerne nogle gratis spil til download hvis der er nogen der kender nogen.

BTW hvorfor er der ikke nogen spilkategori herinde?
Avatar billede rasm Nybegynder
23. november 2003 - 13:03 #1
hmm det er nok lige tideligt nok
men ellers PIXILINE
som både fås til pc og mac
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. november 2003 - 13:05 #2
Min lille niece og nevo har været meget glade for at spille Rasmus KLump spillet, så det var måske en mulighed.
Avatar billede procrastinator Nybegynder
23. november 2003 - 13:07 #3
Rasmus Klump? Ved du hvor det kan købes? Hvad går det ud på?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. november 2003 - 13:09 #4
Ja Rasmus KLump, ham den lille bjørn eller hvad han nu er, som sejler rundt med hans venner på deres skib.

Jeg tror det kan købes i merlin, fona osv.
Kan faktisk ikke helt huske hvad det går ud på
Avatar billede procrastinator Nybegynder
23. november 2003 - 13:12 #5
Jeg kan ikke finde det på spilpriser.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. november 2003 - 13:17 #7
Der er efterhånden lavet en del computerspil med figure børnene kender fra bøger/tv, og de plejer at være populære blandt de små. Så tag på besøg hos en boghandel/computerbutik og se om du ikke skulle kunne finde et af disse.
Avatar billede procrastinator Nybegynder
23. november 2003 - 13:17 #8
Mange tak! Jeg prøver at købe spillet og hvis det er godt, så får du point :)

Jeg vil stadig gerne have flere forslag.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. november 2003 - 13:20 #9
Computerspil er jo ikke ligefrem billige, så et tip kunne være at låne den på biblioteket i første omgang - ved at søge på google kan jeg se at Rasmus KLump i hvertfald findes på nogle af landets biblioteker, og er det en succes kan man gå ned og købe det.
Avatar billede procrastinator Nybegynder
23. november 2003 - 13:29 #10
Igen mange tak! Har lige bestilt fire Rasmus Klump spil på biblioteket.
Avatar billede procrastinator Nybegynder
23. november 2003 - 13:48 #11
Flere spil?
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
23. november 2003 - 16:42 #12
Børn på 2 år kan ikke ret meget mere end at klikke på musen og selvfølgelig flytte den rundt. Den type "spil" er der mange af og de er billige og oftest så gamle at de kan købe for 50,- eller 3 for 100,-. Biblioteket er selvfølgeligt et godt sted at starte, du skal bare være opmærksom at de oftest ikke kan læses eller er så gamle at du skal have Windows 95 eller Windows XP home for at de kan køre. I XP Home har du nemlig den mulighed at du kan køre programmer som Windows 95 eller 98.

Paint (fra Windows) er bare så godt til børn i 3 - 7 års alderen fordi de kan lave ting selv og elsker at bruge malerbøtten.

Der findes en masse steder på internettet hvor man kan finde tegninger man selv kan farvelægge, de syntes de også er sjovt.

Bladene datatid og Komputer har en sektion for børnespil i shareware og freeware disse passer oftes til børn i 3 - 7 års alderen.

BR har en cd-rom de ind i mellem giver væk.

'Leg med Teletubbies' kræver en nyere pc. 500Mz for at køre ordentligt men er ellers til den alder.

'Leg gemmeleg med mumitroldene' kan køre på 200Mz og keder børn over 5 år.

'Ole Odder' er mest for børn over 7 år.

'Pippi' kan bruges fra 2 til 5 år, det er sådanne et peg og se hvad der sker spil samt en god historie.

’Byggemand Bob’ er fra 3 til 5 år (ikke 10 som der står på omslaget)

Mange programmer kan kopieres til harddisken og installeres i samme bibliotek hvorved de ikke kræver cd-rommen i for at virke. Andre kræver man laver 'subst x: C:\spil\mitspil' på programmets mappe og så startes fra dette drev for at kunne køre uden cd-rom.
Avatar billede procrastinator Nybegynder
23. november 2003 - 17:45 #13
"I XP Home har du nemlig den mulighed at du kan køre programmer som Windows 95 eller 98."
Det har man også i Pro...

Paint lyder også som en god ide, men jeg tror at jeg også vil anskaffe mig Tux Paint.

Link til tegninger?

Jeg har faktisk lige købt Komputer fordi jeg kunne huske at de havde en stor sektion, men det er der åbenbart ikke mere, der var kun en anmeldelse (det nye Pixeline)

Jeg prøver at gå ind i BR...

Teletubbies er jeg blevet anbefalet før, så det tror jeg jeg vil prøve...

Mumitroldene keder børn over 5 år? Fordi det er et spil for toårige?

Har også lige bestilt et spil med Pippi Langstrømpe på biblioteket, så det lyder meget godt.

Og vil du så ikke også skrive et svar så du også kan få point?
Avatar billede procrastinator Nybegynder
23. november 2003 - 17:49 #14
Jeg har lige fundet noget der hedder "Kaj og Andrea - Skal vi lege?". Er det godt?
http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=5743211773015
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
23. november 2003 - 19:11 #15
Mumitroldene bliver hurtigt kedeligt, så det lånes kun en gang på biblioteket.

Kender ikke "Kaj og Andrea - Skal vi lege?".

Her er nogle link mine børn har brugt.

http://www.pegebogen.dk/
http://www.majas-malebog.dk/tegninger.htm
http://home20.inet.tele.dk/birgit/andeby/andeby.htm
http://www.bornesiden.dk/maleboglinks.php
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
23. november 2003 - 19:15 #16
Er også faldet over denne side, der er referencer til nogle af ovenstående. Men så er vi nok noget uden for emnet spil.
http://familieportalen.barneguiden.dk/320.1.html
Avatar billede ildsjael Nybegynder
03. november 2010 - 11:47 #17
Hej

Ved godt dette indlæg er gammelt, men for andre brugere vil jeg da gerne henvise til børnespillet ABCzoo - www.abczoo.dk, der henvender til børn i 2-4 års alderen.