Avatar billede sjoske Novice
22. november 2003 - 23:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC genstarter hele tiden under opstart

Hej derude.

Jeg har et problem med en computer.
Når den er kold, genstarter den ca. 5-6 gange under opstart af windows.
For hver gang den genstarter, kommer den længere og længere ind i windows, inden den igen genstarter.
Efter disse 5-6 gange er den helt inde i windows, og kører så derefter stabilt helt uden problemer.
Den virker næsten som en gammel bil, der først kører fint, når den er blevet varm :-)

Computeren er en Pentium III, 800 MHz og 256 Mb ram.
Styresystem er WindowsXP Pro.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
22. november 2003 - 23:47 #1
Hmm tror egentligt ikke din computer har "godt" af at køre WinXP Pro med din opsætning :S - prøv Win2000 eller Win98.
De officiele "krav" er:

PC with 300 megahertz or higher processor clock speed recommended; 233 MHz minimum required (single or dual processor system);* Intel Pentium/Celeron family, or AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended
128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)
1.5 gigabytes (GB) of available hard disk space*
Super VGA (800 × 600) or higher-resolution video adapter and monitor
CD-ROM or DVD drive
Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

men øh, tror ikk helt på det :S
Avatar billede dcheng Novice
22. november 2003 - 23:52 #2
Jeg kunne forstille mig at det kan være din ram som er defekte prøv at teste dine ram med en anden computer eller med et stykke software..

-> ekspertensupersejt
Jeg vil nu sige at 800Mhz og 256 ram er mere end nok... Da jeg har en maskine som kører XP perfekt med 750 AMD athlon th. og 128 SD-RAM med A7V bundkort
Avatar billede ticeman Nybegynder
23. november 2003 - 13:55 #3
Jeg har en gammel amd 300mhz comp med 160mb ram der kører med win XP stående, og den kører ganske stabilt, det går godt nok ikke så hurtigt, men den kører, så jeg kunne heller ikke forestille mig det var der problemet lå, men jeg ville også tjekke rammene engang.
Avatar billede sjoske Novice
14. december 2003 - 22:50 #4
Nå.....der kom ikke noget der kunne bruges. Problemet er der stadig.
Da dcheng var den eneste der svarede og fordi at hans svar trods alt var en mulighed, får han bare pointene.
Tak for det :-)