Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:07 Der er 62 kommentarer og
1 løsning

hvad er det for en fil? hjælp!

hvad er det her for en fil??

wowexec.exe - den bruger ikke noget i hukommelsen og ligger i system 32
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:09 #1
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:10 #2
Der har jeg været inde!

Men kan ikke rigtig se hvad den gør :-/
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:11 #3
p.s. der findes en adware version af filen - her hedder den bare _wowexec.exe
læg mærke til underscore.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:11 #4
Den giver support for 16 bit programmer.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:12 #5
Hvad, forstår ikke lige?

Den har aldrig kørt i joblisten før
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:13 #6
har hørt det kan være en dialer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:14 #7
sikker på at filen ikke hedder _wowexec.exe ???
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:17 #8
den hedder wowexec.exe uden underscore!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:17 #9
så er det ikke en dialer, men det jeg skrev kl. 21:11:50
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:19 #10
support for 16 bit programmer?? det kører xp jo ikke med og den har aldrig kørt i joblisten før :-/
Avatar billede fromsej Praktikant
22. november 2003 - 21:19 #11
Kig i din MSconfig, er den aktiveret, eller har du bare fundet den i System32?
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. november 2003 - 21:20 #12
Prøv at afslutte processen og kør f.eks. sysedit, som er et gammel 16 bit program, så kommer den igen..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:20 #13
fromsej, der kører den ikke.. Har lukket den i joblisten
Avatar billede fromsej Praktikant
22. november 2003 - 21:25 #14
Har du installeret nogle programmer lige inden du opdagede den, det kan være synderen så.
Jeg kan ikke finde noget rigtigt illegalt på den fil.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:27 #15
jeg har ikke haft installeret noget program. Jeg tjekkede min jobliste da det laggede max i Counter-Strike og når jeg lige trykkede ALT+TAB og så ind i spillet igen var pingen normal og et er den begyndt på :-/ og den åbner også programmer jeg har i processlinien  når jeg er inde og spille CS :-/
Avatar billede fromsej Praktikant
22. november 2003 - 21:32 #16
Hmm, så er vi så nede på ca. en million fejlmuligheder.*S*
Vi kan da lige tjekke din PC for snavs.
Gå herind og scan for virus online, snup lige en spywarescan når du er der alligevel.
http://spywarefri.dk/onlinevark.htm
X-Block for spyware, Panda eller Housecall for virus.
Kommer der nogen navne på noget, så skriv dem lige herinde.

Derefter det store tjek.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:34 #17
Der var nogen virusser på computeren, Navnet var noget med IRC men de er slettet
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:35 #18
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:35:21, on 22-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Google\ggviewer67-78.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Install\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Install\SETI@home\SETI@home.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ATRACK.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
D:\Privat\skal i programmer i install\mIRC\mirc.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Install\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
C:\Programmer\Install\Ad-aware 6\Ad-aware.exe
D:\Privat\skal i programmer i install\mIRC\mirc.exe
C:\Programmer\Install\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Steven\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.stivan.org/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\Install\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [seticlient] C:\Programmer\Install\SETI@home\SETI@home.exe -min
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Install\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37942.5258333333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:36 #19
men hvorfor skulle wowexec.exe lige pludselig kører i joblisten når den aldrig har gjort det. og har i selv filen ?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:39 #20
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:42 #21
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm - efter den har tjekket lukket den bare ned, skal den det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:45 #22
"Kommentar: tjavz.dk
22/11-2003 21:19:16    support for 16 bit programmer?? det kører xp jo ikke med og den har aldrig kørt i joblisten før :-/"
XP understøtter nu godt nok 16 bit programmer og den bruger wowexec.exe til det.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:46 #23
tak for rettelsen ;)

Men den har aldrig nogensinde kørt i joblisten før !
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:48 #24
Har du installeret nogle programmer for nylig?
Her er forresten en udmærket beskrivelse hvad wowexec.exe er for en ting: http://www.winnetmag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=3022
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:50 #25
Nej jeg har ikke installeret nogen programmer :-/ jeg har været inde på en side for at finde en no-cd crack til et spil jeg har på original men har en kopi for en sikkerhedsskyld
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:51 #26
og der popper den jo op med underlige porno sider og noget man skal svarer ja eller nej til som den vil installere og sån
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:51 #27
og ja, jeg har den også.
Til info ligger wowexec på xp cdrommen i I386 mappen.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. november 2003 - 21:51 #28
Hvis X-block ikke finder noget, så lukker den bare ned, så det er rigtigt nok.
Jeg kigger di log igennem i morgen, men sådan lige et hurtigt tjek er der ikke noget det skriger i øjnene.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:53 #29
ok tak fromsej

men hvad er "O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install" ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:56 #30
Jeg mener det hører til din grafikkortdriver - det ser ud som om det er et med Nvidia chip?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:56 #31
Ok..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
22. november 2003 - 21:57 #32
John_Stigers: Kan du ikke lige komme på MSN ? :)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. november 2003 - 21:58 #33
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. november 2003 - 10:18 #34
tjavs.dk> hvis du ikke har 16 bit progammer til at køre, kan du deaktivere 16 bit support i Msconfig under-win ini og system ini,
for at se om wowexec forsvinder i joblisten
Avatar billede fromsej Praktikant
23. november 2003 - 16:22 #35
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart.

O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"

---------------------------------------
Deaktiver disse i MSconfig:
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
---------------------------------------
Kom med en ny logfil, så vi kan se om alt er med.

Roxio 6.0 er under mistanke flere steder for at indeholde spyware, det er den eneste grund til jeg fjerner den.
Du har en guds velsignelse af programmer liggende i din opstart, prøv at deaktivere nogle af dem i MSconfig.
Du kan kigge her, hvilke der er nødvendige, og hvilke der bare fylder.
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
23. november 2003 - 22:30 #36
Heeey...

Jeg kigger lige på det i morgen ;)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
24. november 2003 - 14:42 #37
De 2 programmer der skulle ligge i MSconfig, var der ikke!!
jeg lagde mærke til at HijackThis gemmer 3 backup filer, hvad gør de?? Kan man bare slette dem ??

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:42:12, on 24-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Google\ggviewer67-78.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\Programmer\Install\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Install\SETI@home\SETI@home.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Install\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ATRACK.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Steven\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.stivan.org/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\Install\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [seticlient] C:\Programmer\Install\SETI@home\SETI@home.exe -min
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Install\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37942.5258333333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
27. november 2003 - 22:36 #38
fromsej ??
Avatar billede fromsej Praktikant
27. november 2003 - 23:40 #39
Sorry, jeg havde fuldstændig gelemt dig, sætter lige flag på dig, og kigger den igennem i morgen.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
28. november 2003 - 15:33 #40
Heh, np ;)

tak :)
Avatar billede fromsej Praktikant
29. november 2003 - 13:31 #41
Undskyld ventetiden, jeg var inde at høre Stig Møller-Peter Ingemann-Preben Devantier i går aftes, kan anbefales.*S*
Din log er ren nu.
For at holde skidtet ude af din PC, kan du hente flg. programmer:
Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Empty Temp Folders, dem finder du, sammen med danske vejledninger her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Læs især om IE-Spyad, så du får det fulde udbytte af dette lille geniale program.
Hent Dcombobulator, og få lukket et sikkerhedshul mere, den finder du her sammen med en dansk brugervejledning.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 15:32 #42
Har lige nogen spørgsmål:

I SpywareBlaster er der en masse forskellige ting som er røde, er det nogen der bliver bloket eller hvad skal man gøre med dem?

Intelligent Explorer, en led plug-in <--- jeg kan altså ikke finde der hvor der står "Tillad plugin-installation"

Der står også noget med afinstallation og manuelt.. hvorfor skal man det? er ikke helt med.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 15:34 #43
Skal f.eks.

00000000-5eb9-11d5-9d45-
009027c14662

sættes ind sådan her -> 00000000-5eb9-11d5-9d45- og derefter 009027c14662 eller skal sådan her? 00000000-5eb9-11d5-9d45-009027c14662

og gør det noget hvis man har tilføjet dem hver for sig?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 15:37 #44
Undskyld jeg har så mange spørgsmål :)

Men har lige opdaget at den har lagt en mappe på mit C:\ som hedder "eb99cef436ff9521a7ebba41" hvor der ligger filer og mapper inde i!!! Hvad er det nu det er?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 15:41 #45
Start Spywareblaster, klik på Check for updates, opdater, klik på Select All, klik på Protect against checked Items, når den skriver succes, lukker du bare spywareblaster, så er det som det skal være.
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 15:42 #46
Hvad ligger der i den mappe?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 15:50 #47
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 15:53 #48
De skal være der, det er opdateringsfiler fra XP.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 15:56 #49
Ok.. så er det nok bare de nyeste opdateringsfilerfra XP som vil have den mappe, for har kun set mappen 1 gang før.

Jeg håber du kan og vil svarer på de andre spørgsmål :)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 16:02 #50
Jeg vil gerne, om jeg kan er mere åbent.
Kan du ikke lige skrive dem igen i listeform, så kigger jeg på dem.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 16:06 #51
Det du mener med listeform, er at jeg bare lige skal skrive dem igen på en helt liste ?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 16:12 #52
Ja tak.*S*
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 16:19 #53
Har lige nogen spørgsmål:

1. I SpywareBlaster er der en masse forskellige ting som er røde, er det nogen der bliver bloket eller hvad skal man gøre med dem?_____________________________________________________________________________

2. Intelligent Explorer, en led plug-in <--- jeg kan altså ikke finde der hvor der står "Tillad plugin-installation"

Der står også noget med afinstallation og manuelt.. hvorfor skal man det? er ikke helt med.
______________________________________________________________________________

3. Skal f.eks.

00000000-5eb9-11d5-9d45-
009027c14662

sættes ind sådan her -> 00000000-5eb9-11d5-9d45- og derefter 009027c14662 eller skal sådan her? 00000000-5eb9-11d5-9d45-009027c14662

og gør det noget hvis man har tilføjet dem hver for sig?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 16:23 #54
nr 3. er det med at blocke internet sider og ip´er og sån
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
30. november 2003 - 19:26 #55
fromsej ? :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. november 2003 - 20:19 #56
Med risiko for at blande mig i fromsej´s arbejde, så alt hvad der er rødt i Spywareblaster skal markeres- du trykker på: select all, derefter- protect against cheched items!
Tag så også lige-check for updates, også samme procedure hvis der opdateringer
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 20:48 #57
1. Magictouch har svaret.*S*
2.Funktioner - indstillinger - fanebladet generalt - marker internet - brugerdefineret - og så ligger plugins her
3.Hvad mener du, jeg er ikke helt med.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. december 2003 - 19:31 #58
Ved nr. 2 mener du så ikke fanebladet Sikkerhed?

Ved nr. 3 er der hvor man skal blocke IP´er som står inde på www.spywarefri.dk

Jeg skulle ind på et site, og den skriver "Aktuelle sikkerhedsinstillinger forhindrer, at ActiveX-objekter kan køres på denne side. Dette kan medføre, at siden ikke  vises korrekt."
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
01. december 2003 - 19:37 #59
Glemte lige at sige:

GLÆDLIG FØRSTE DECEMBER 2003 :D
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
05. december 2003 - 13:16 #60
fromsej?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. december 2003 - 14:46 #61
2. funktioner=>Internetindstillinger=>Sikkerhed.
Marker "Internet" tryk på Brugerdefineret niveau, så får du muligheden.
Gør det samme med Klassificerede websteder, her skal alt være deaktiveret.
3. Er det Hosts filen, eller klassificerede websteder du mener?
Hvis det er klassificerede, så hent min domains.reg fil, dobbeltklik på den, og sig ja til at tilføje den.
http://www.sitecenter.dk/fromsej/nss-folder/mappe/Domains/
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
05. december 2003 - 15:48 #62
fromsej : Jeg vil lige høre om du har MSN/ICQ eller lign. som jeg kan kontakte dig på? For har rimelig mange problemer med computeren her på det sidste, og kan jo godt være irreterende i længden, at skulle blive ved at at oprette et spørgsmål herinde om 1000 forskellige ting.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. december 2003 - 15:55 #63
Messenger: fromsej@hotmail.com