Avatar billede bsub706 Nybegynder
22. november 2003 - 19:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tune en racerbil.

Hej alle sammen jeg vil gerne vide hvordan man tuner en racer bil? Hvordan man skal gøre, hvor man skal gøre det på racerbilen 9,6 Volt. Skal man gøre noget ved batteriet eller motoren.
Avatar billede bsub706 Nybegynder
22. november 2003 - 19:39 #1
hjælp
Avatar billede bernie Nybegynder
22. november 2003 - 19:48 #2
du kan købe en støre motor hos elektronik butikker www.brinck.dk www.vejle-rc.dk
Avatar billede bsub706 Nybegynder
22. november 2003 - 20:07 #3
tak for tipet men den kan ikke være i motor kabinettet og jeg har hørt at man kan gøre noget ved selve bilen.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
22. november 2003 - 20:10 #4
Du skal nok ikke pille ved batteriet, du skal huske at detbrugerdu også til dit styreprint...
Hvad er det for en racerbil?
Du kunne evt trække strøm fra et extra batteri, kun til motoren,og så bare styre den strøm via en transistor der trækker basis (er ikke sikker på det er rigtigt, sutter til transistor) spændingen fra den originale motor styring.
Avatar billede bsub706 Nybegynder
22. november 2003 - 21:13 #5
Det er en (DODGE RAM 3500) Er du sikker på at man ikke bare kan sætte andre og kraftiger batterier i den.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
22. november 2003 - 21:38 #6
Se...
Du har en print plade til at styre din lille bil.
Den printplade indeholder nogen komponenter, disse komponenter kræver muligvis ikke den spænding som batteriet leverer, derfor har de så en formodstand,som tager noget af strømmen.
Men hvis du nu smider lad os sige, bare 3 volt mere i røven på dem, så passer formodstanden ikke mere, og dine komponenter ville brænde af.
derudover,skal du også være sikkerpå at motoren kan klare den extra strøm inden du gør det...
Avatar billede klaro Nybegynder
29. november 2003 - 01:31 #7
Som Bernie siger køb en kraftigere motor (ok han sagde større, men tror vi mener det samme :-)).
En kraftigere motor behøver ikke at være fysisk meget større.
Hvis der plads, så lav en spænding regulering til styringen og lav det booster kredsløb elektor engang havde og brug lidt kraftigere batterier. Men prøv lige den første løsning først.
Avatar billede bsub706 Nybegynder
29. november 2003 - 12:57 #8
Hej klaro men det ekstre strøm fra de ekstre batterier skal det kun gå hen til motoren eller skal jeg bare gøre de rigtige batterier kraftiger.