Avatar billede guldborg Nybegynder
22. november 2003 - 12:04 Der er 6 kommentarer

Spørger hele tiden om jeg skal formatere 3,5"diskette?

Hver gang jeg klikker på 3,5"-diskette(A:) eller vil gemme en fil på den, kommer der en boks op med teksten:

------------------------------------------
"Save"
Disketten i drev A er ikke formateret.
Skal den formateres nu?
JA / NEJ
------------------------------------------

Hvis jeg genstarter PC´en er problemet nogengange væk. Men så kommer det tilbage igen. Jeg har nu haft problemet i en måneds tid og har ingen ide om hvad det skulle være komme af.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede tobias28 Praktikant
22. november 2003 - 12:40 #1
formater den
Avatar billede guldborg Nybegynder
22. november 2003 - 12:44 #2
Hvorfor? Hvorfor er der brug for at jeg formaterer den?
Avatar billede tobias28 Praktikant
22. november 2003 - 13:33 #3
Nogle disketter skal helst formateres inden de tages i brug! Det kan være at din ikke nogensinde er blevet det! Prøv at lægge alle dine ting over på Harddisken og formater disketten. Læg tingene over igen, og se om den bliver ved!
Avatar billede zipper20 Nybegynder
24. november 2003 - 11:08 #4
Det kan også skyldes at den bare har ligget for længe... disketter er ikke hvad de har været. Jeg har det sådan, eller havde.. med mine disks. De data som ligger på bliver korrupte og Windows kan ikke længere finde ud af hvilken type disk det er.
Det eneste du kan gøre er at formatere...
Avatar billede guldborg Nybegynder
25. november 2003 - 23:15 #5
Tak for jeres svar, men jeg HAR fundet ud af hvad problemet var: Diskette-drevet var simpelthen istykker. Noget har sansynligvis gjort at læsehovedet i drevet ikke har fungeret ordentligt(måske en løsrevet dims el.lign.), så drevet har troet at hver eneste diskette havde brug for formatering!
Avatar billede zipper20 Nybegynder
26. november 2003 - 08:02 #6
Kool nok :o)