Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
22. november 2003 - 11:38 Der er 3 kommentarer

cisco 806

Hej
jeg har en cisco 806 router og i den vil jeg gerne have lavet så jeg kan styre hvad for nogle port som er åben inde fra og ude af.
jeg vil nemlig gerne have lavet så det kun er muligt at bruge http og ftp på mit lan
håber at der er nogle som kan hjælpe mig
Avatar billede acp_dk Nybegynder
02. december 2003 - 22:04 #2
Hej,

ip nat inside source static udp/tcp <intern IP> <port> <offenlig IP> <port> extendable

Du kan også bruge:

ip nat inside source static udp/tcp <intern IP> <port> interface ethernet1 <port> extendable

-Anders.
Avatar billede pzycho Nybegynder
05. december 2003 - 12:30 #3
acp dk > rkd-niffer vil styre hvilke trafik der kommer indefra og ud, du laver en PAT som styre hvilke porte der skal forwardes når der kommer trafik udefra og ind....

rkd-niffer > log på din router via telnet så prompten ser sådan ud router>
* skriv "en"
* tast dit enable password
* skriv "conf t"
* nu ser prompten sådan ud router(config)#
* skriv "access-list 100 permit tcp any any eq 80" efterfulgt af enter
* skriv "access-list 100 permit tcp any any eq 21" efterfulgt af enter
* skriv "int eth 1" ved router(config)# prompten
* skriv "ip access-group 100 out" og tryk enter.
så skulle du kun have lov til at komme ud på port 80 og 21 fra din router.
husk at skrive "wr" efterfulgt af enter, så konfigurationen virker efter strømafbrydelse.