Avatar billede nebelong Nybegynder
21. november 2003 - 19:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Spybot kan ikke starte på min computer!

Hey... Jeg har sat programmet til at starte fem min efter start af windows... Men efter den er færdig med at nedtælle fra 5.00 så lukker vinduet bare... Hvad skal jeg gøre? Har prøvet at afinstallere og installere igen men dette hjælper ikk... Ved nogen hvad man skal gøre?

Mvh. Nebelong :)
Avatar billede ashasx Nybegynder
21. november 2003 - 20:11 #1
hey...

jeg vil lige sige noget om spybot, fordi jeg har også brugt det....tilsyneladende med et negativt resultat :(
Spybot gemmer somsagt systems registringsdatabase osv....meget vel..problemet er at spybot ikke fuldfører den opgave du ber den om 100%....og programmet er egentlig ikke så meget værd iforhold til andre gratis programmer som kan mere end spybot....
Jeg bruger personligt selv Ad-Aware 6 personal + Reg Cleaner - og har ikke haft nogle problemer...det er bare mit bud på at få fjernet spyware og andet unødvendige registreringer.....Tro mig Spybot er bare ikke særlig godt...det går som regel galt

/Ash
Avatar billede ashasx Nybegynder
21. november 2003 - 20:15 #2
hvilken version af Windows bruger du???
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 20:15 #3
ashasx -> sikke en gang ævl..

læs her http://www.pcmag.com/article2/0,4149,978170,00.asp

Det er den absolut bedste til at rydde op i snavset
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 20:18 #4
Du skal ikke have spyboy til at køre ved opstarten, det er ikke nødvendigt..
Scan med den en gang om ugen.

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Hvis du installer overnævnte er det ikke nødvendigt at køre med spubot i opstarten, for så for du ikke snavs ind mere
Avatar billede nebelong Nybegynder
21. november 2003 - 20:35 #5
Jeg bruger en xp version... Men jeg kan stadig ikk komme ind i prg uanset hvad jeg gør, så jeg kan ikke ændre den funktion som hedder at den skal scanne efter hver opstart...
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 20:37 #6
gå i tilføj/fjern og slet det og prøv at geninstaller det
Avatar billede ashasx Nybegynder
21. november 2003 - 20:38 #7
well...

ideen med at have flere programmer til samme formål er som at læse en bog bagfra... det er det rene idioti. Så er det sagt...
Det at fjerne spyware... består primært i at fjerne spywarens funktion på pc'eren og dermed udelukke programmer som Gator fra sin oprindelige funktion.

Du må prøve dig frem med de enkelte programmer. Den ene har ikke mere ret end den anden, fordi mange programmer bl.a. Ad-Aware og Spyblaster vil muligvis overlappe hinanden...
Ad-Aware fucker ikke ligeså meget op i Windows som Spybot...aldrig har jeg oplevet et så åndsvagt program som Spybot....den ødelagde faktisk alle ikoner på skrivebordet....den lille pil, som viser at du har med en genvej at gøre, blev konstantændret....samtidig tilføjede Spybot nogle ubrugelige genveje på skrivebordet...som om den havde genereret noget tilfældigt...nå what ever.....

Du kan godt forsøge at helgardere dig med dusinvis af programmer, men pas på, da programmerne på ingen måde er skabt for hinanden vil det være svært at sige om det gavne din pc... programmerne kan opfatte hinanden som ligegyldigt indhold på din pc'er og derved udrydder de hinanden...
I sidste ende handler det bare om smag og behag

/Ash

Btw: Spybot er ikke en dise bedre end Ad-Aware....
Avatar billede nebelong Nybegynder
21. november 2003 - 20:39 #8
har jeg prøvet... uden held
Avatar billede ashasx Nybegynder
21. november 2003 - 20:41 #9
well...hvis du har en dansk version af xp finder du lige Kør dialogen og taster MSConfig
Avatar billede ashasx Nybegynder
21. november 2003 - 20:44 #10
og find dernæst fanebladet start....og der bør du kunne klikke fjerne hakket udfor det program.....eller slettte den linje...Hertil plejer jeg at bruge Reg Cleaner, som fås på dansk...med Reg Cleaner er livet idet mindste ikke ligeså surt som, at skulle genstarte pc'en for at få at vide, at du fik et negativt resultat udaf det...
Igen er det faktisk reg-databasen du pilder ved.... det er meget enkelt..

/Ash
Avatar billede nebelong Nybegynder
21. november 2003 - 20:44 #11
og hvad så? altså jeg prøver bare og komme ind i programmet og ændrer den funktion som gør at jeg ikke kan scanne min computer...
Avatar billede ashasx Nybegynder
21. november 2003 - 20:46 #12
for at bruge programmet på ny...kan det være nødvendigt at afinstallere det...dernæst bruge fx Reg Cleaner til at fjerne programmets registreringer...og dernæst installere på ny....

/Ash
Avatar billede ashasx Nybegynder
21. november 2003 - 20:47 #13
kunne egentlig godt tænke mig at vide præcis hvad du skrev for at få programmet til at køre efter 5 min...

/Ash
Avatar billede nebelong Nybegynder
21. november 2003 - 20:51 #14
har fundet ud af hvad problemet var... Ellers tak for hjælpen...
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 20:51 #15
nebelong -> Hvad var problemet..
Avatar billede nebelong Nybegynder
21. november 2003 - 20:57 #16
aner det ikk, downloadede et program fra udviklerens side som resetede programmets indstillinger... Så nu kører det fint igen.. :)
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 21:01 #17
Det var godt, så fjern den markering inde i program om at den skal starte op ved programstart.

Så syntes jeg at du skal installer de programmer, jeg nævtne, de fungere godt sammen og den pakke er anbefalet af folkene bag www.spywarefri.dk så jeg kan også stå inde for den*S*

så tag spybot eller ad-aware og scan en gang om ugen med en af dem, så er du godt kørerne
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2003 - 21:13 #18
Regcleaner er da et godt program, det eneste problem er det ikke rydder helt til bunds.
At Spybot skulle være et ringe program, den påstand står du ret alene med både her på Eksperten og i det hele taget.
Avatar billede ashasx Nybegynder
21. november 2003 - 21:17 #19
hmm...min grund til at hade Spybot er, fordi den ødelagde så meget på min pc, at jeg måtte geninstallere op til flere programmer....jeg har godt set hvad programmet kan...men kan sgu ikke li det mere...

/Ash
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. november 2003 - 09:17 #20
ashasx> årsagen til det ovennævnte skyldet at du ikke havde konfigureret den ordentligt! du har en mulighed der hedder-file sets.
Den skal indstilles til-only check for spyware
Avatar billede nebelong Nybegynder
23. august 2004 - 14:40 #21
luk