Avatar billede oster Nybegynder
11. januar 2001 - 21:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mus amok i Counterstrike

Jeg har lige fået ny pc (Thunderbird 1ghz) med trådløst mus + tastatur...

Når jeg spiller går musen lige pludselig amok og skyder vildt omkring; eller nogengange låser den.

Driveren er både blevet installeret og afinstalleret og jeg har prøvet med en anden mus med \"tråd\" med samme resultat.

Jeg har som sagt en hurtig nok pc, massere ram, 32 mb geforce; så hardwaren burde være i orden.

Jeg har ikke normalt nogen problemer med musen.

Jeg kører WIN ME

Evt. point fra mit andet spørgsmål, som ingen desværre kan svare på hvis du løser dette her
Avatar billede blazer Nybegynder
11. januar 2001 - 21:32 #1
heeh..på vores locale netcafe havde vi samme problem med 20 maskiner....lige efter der var blevet installed ME....de gik tilbage til 9 så!
Avatar billede zycho Nybegynder
11. januar 2001 - 21:41 #2
cordless mouse + fps games = :-(

taler af egen erfaring!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2001 - 21:44 #3
trådløs mus er bare noget bæ til spil....
Avatar billede bitnissen Nybegynder
11. januar 2001 - 21:48 #4
Trådløse mus... de duer nu engang ikke til den slags spil, som zycho siger. Det bliver værre og værre efterhånden som der er mindre og mindre batteri på, siger mine erfaringer mig.

Så mit råd er - hvis du primært skal bruge den til counterstrike og lignende spil - at skifte musen ud. Og køb heller ikke optisk mus til det formål, da de engang imellem har lidt problemer når man rykker meget hurtigt rundt med dem.

(Dog slet ikke så slemme problemer som med trådløs..)

Og for bedste flydende oplevelse, bør du købe USB, da de har højere \"et eller andet\" der gør at den registrerer flere bevægelser i sekundet = kører mere flydende = nemmere at ramme :o)

Hilsen en tidligere storforbruger af quakeII :-)
Avatar billede krusell Nybegynder
11. januar 2001 - 22:02 #5
Jeg kører med trådløs i CS og har ingen problemer. Det kan så være at jeg ikke har så store krav. Og batteriet ryger selvfølgelig også hurtigere, men dem kan jeg få næsten gratis.
Og det med at usb mus har en større frefresh-rate er rigtigt nok, men man kan få et program, der gør at ps/2 mus kører med 10x standart refresh rate. Det hedder forøvrigt ps2rate (fandt det lige :-).
Men jeg må da indrømme, at jeg godt kunne finde på at købe en \"spillemus\", hvis ikke jeg lige havde købt det jer trådløse sæt.
Avatar billede oster Nybegynder
11. januar 2001 - 22:19 #6
Blazer: Ville WIN2000 være lykken??

Jeg er ikke meget for WIN 98 SE
Avatar billede krusell Nybegynder
11. januar 2001 - 23:22 #7
Altså win2k er ikke lige lykken for spil, men den er da mere stabil og CS, kan sagtens spilles på win2k.
Men 98se er nu bedre end ME, synes jeg og du kan da så evt. overveje en dualboot.
Avatar billede oster Nybegynder
12. januar 2001 - 18:09 #8

Krusell:
Kan man dualboote me og 98 se eller skal det være win2k og et af de andre: I givet fald hvordan??
Avatar billede tjmo Nybegynder
12. januar 2001 - 22:33 #9
jeg selv selv win me og der køre counterstrike fint det er vidst bare noget med din mus eller har du installeret win me korrekt, eller er der opstået fejl
Avatar billede oster Nybegynder
12. januar 2001 - 23:50 #10
Jeg har nu installeret win 98se. Den trådløse nus og det hele kører bare lækkert.... Konklusion: WIN ME sucks for hårdt... Jeg venter på en opdatering!!!

Tak, Blazer for det gode råd!!!
Avatar billede krusell Nybegynder
14. januar 2001 - 21:16 #11
Ja, du kan godt dualboote med win98 og ME, så skal du have en boot administratot installeret,  men tror nu ikke at det kan betale sig...
Avatar billede zycho Nybegynder
15. januar 2001 - 18:51 #12
ved godt det ikke har noget med spm. at gøre men: jeg fatter ikke hvorfor folk er SÅ VILDE med CS!!

Hvad siger i??

Quake III arena | Unreal Tournament | Counter-Strike

Hvad er bedst??

(UT er min favorit. Spørg bare xtom om det :o)
Avatar billede krusell Nybegynder
15. januar 2001 - 19:14 #13
Helt klart CS :-)
De andre vader mand jo bare rundt og pløkker, i CS skal man arb. sammen.