Avatar billede foldager Novice
21. november 2003 - 15:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

stoppe msn messenger med policy

Hvilken policy skal man sætte for at forhindre brugerne i at bruge MSN messenger?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
21. november 2003 - 15:55 #1
Det tror jeg bliver ldit svært... Men du kan lukke porten den bruger.. Prøver lige at finde ud af hvilken én det er?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
21. november 2003 - 16:02 #2
Messenger bruger udgående TCP-port 1863, og generalt TCP-porte mellem 6891 og 6900.

Men der er noget med at den så bare går gennem Internettes port!!
Avatar billede foldager Novice
21. november 2003 - 19:20 #3
Ja, præcis. Hvis man lukker portene, så bruger den bare port 80 ;-(
Det kan da ikke passe at der ikke findes et eneste Microsoft-netværk hvor det er lykkedes at slippe for det rene tidsspilde og poppperi fra messenger....
Avatar billede jacob_m Nybegynder
22. november 2003 - 12:18 #4
Man kan uinstallere det.. Men det er jo meget omstændigt...

Hmm.. Den er svær!!
Avatar billede foldager Novice
22. november 2003 - 13:10 #5
Jeg har et netværk med ca. 50 arbejdsstationer. Uninstall er ikke en god løsning ;-)......og desuden smider folk det bare ind igen.
Avatar billede mcp Nybegynder
22. november 2003 - 22:49 #6
Hej Foldager

Jeg går ud fra at du har Active Directory , hvis Ja!
1- Lav en Group Policy på dit ønskede nivaue (evt. en OU)

2- Edit GPO (User Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Windows Messenger) Do not allow Windows Messenger to be run = Enable !

Voila ;-)
Avatar billede foldager Novice
23. november 2003 - 10:37 #7
Ja, den har jeg set men er det ikke Windows Messenger, den der bruges til NET SEND??

Den vil jeg nemlig ikke slukke for, idet jeg bruger den til beskeder fra admin o.lign.

Det er det irriterende instant message, chat, tidsfordrivs-program MSN messenger der skal stoppes.
Avatar billede jeb321 Nybegynder
27. november 2003 - 00:55 #8
Hej Foldager

I GPO skal istedet gå ned under
administrative templets>windows components>windows messenger
her vil du finde en mulighed for at disable windows messenger.
Det virker hos mig på en 2003 server.

håber det virker

jeb321
Avatar billede flagz Nybegynder
11. december 2003 - 22:14 #9
Hej Foldager

Det du ønsker kan gøres let og effektivt med Software Restriction Policies. Du skal bare lave en Hash Rule og ingen af dine brugere vil være i stand til at køre Messenger.

Søg på "Software Restruction Policies" i Help and Support og du vil finde en beskrivelse af hvordan det skal gøres. Hvis du ikke kan finde ud af det så må du lige give lyd fra dig. Så skal jeg nok guide dig igennem det.

/Flagz
Avatar billede jeb321 Nybegynder
24. december 2003 - 03:16 #10
Hej Folager

Jeg vil mene at du for det samme ud af hvad jeg mener, hvad er din mining til det.
Avatar billede foldager Novice
24. december 2003 - 08:48 #11
Jeg har desværre ikke fået tid til at efterprøve ideerne. Jeg skal nok vende tilbage!