Avatar billede coldassworld Nybegynder
11. januar 2001 - 21:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kreatin og Protein pulver

Jeg har været ude og købe noget såkaldt Protax 85 protein pulver, hvor der så fulgte noget kreatin med,

mit spørgsmål er så om man kan blande kreatinen sammen med proteinen eller skal man helst adskille de to ting ?
Avatar billede bekim Nybegynder
11. januar 2001 - 21:20 #1
du skal bruge dem hver for sig,kreatin giver energi og protein giver muskelmasse.
Avatar billede mushie Nybegynder
11. januar 2001 - 21:21 #2
Hvis du har tænkt dig at æde begge dele, kan du vel lige så godt blande det inden du propper det i hovedet.

Desuden er Kreatin for tøsedrenge.

Få dog fat i noget væksthormon mand ;)
Avatar billede coldassworld Nybegynder
11. januar 2001 - 21:26 #3
Væksthormoner har sine bivirkninger,
og der er endnu ikke vist bevirkninger ved kreatin, desuden er min hensigt ikke at bruge det kun til at styrketræne men også til fodboldstræning.........

Der er ikke nogen der har nogle gode tips til hvordan man for det bedste ud af det ?
Avatar billede mushie Nybegynder
11. januar 2001 - 21:28 #4
Det var også bare noget lal

Self. skal du ikke æde væksthormon. Det ville da være for blødt, hvis det ikke lige var fordi din krop ikke selv producerede den naturlige mængde.
Avatar billede bekim Nybegynder
11. januar 2001 - 21:29 #5
du ta´r kreatin før træning og protein efter træning:-)
Avatar billede coldassworld Nybegynder
11. januar 2001 - 21:32 #6
Ok lyder som om du har styr på det, så det vil jeg gøre :)

Men hvor mange gram skal jeg tage ??

Jeg er ca. 185 høj og vejer omtrent 70KG
hvis det skulle være til nogen nytte
Avatar billede bekim Nybegynder
11. januar 2001 - 21:35 #7
Jeg vil anbefale, at du følger den anviste dosering på emballagen, da koncentrationen kan variere afhængig af produkt:-)
Avatar billede mx Nybegynder
11. januar 2001 - 21:35 #8
Det plejer at stå på pakken hvor meget du skal bruge. Du skal forresten holde dig fra koffeinholdige produkter når du tager kreatin, det siges at modvirke effekten :-)
Avatar billede jens Nybegynder
11. januar 2001 - 22:14 #9
hvad vil du dog bruge kreatin til i fodboldt som hovedsaligt er en aerobe idrætsgren. Creatin ( CrP ) bruges typisk i anaerobe idrætsgrene - altså hvor du skal yde max præstation i meget kort tid.

Creatin er altså en kemisk process der giver, vel omkring 10 %, ekstra ydelse i en eksplosiv bevælgelse ( sprint, kast osv. ). Den bruges i processer hvor der ikke er gang i det aerobe system - og den mængde creatin du har i musklen brænder ud i løbet af få sekunder.

Det er altså penge lige ud af vinduet at tage creatin når du spiller fodboldt.

Protein bruger du til at genopbygge dine muskler efter træning. Men hvis du ellers spiser normal dansk mad, så er du også dækket fint ind der.

En seriøst træningsprogram, og vilje, kan bringe dig længere end alle de hurtige genveje ;-)

Avatar billede coldassworld Nybegynder
12. januar 2001 - 20:26 #10
Tak for tippet men jeg prøver alligevel....
Kreatinen fulgte med proteinen så jeg kunne ikke rigtigt fjerne det :)