Avatar billede rc Nybegynder
21. november 2003 - 14:30 Der er 10 kommentarer

Tastaturstik på gammelt motherboard?

Er der nogen her der har hørt om et tastaturstik på et gammelt motherboard, der er som en com port (eller noget der minder om det)?. I så fald ved I hvor man kan købe en konverter fra PS/2 til dette stik?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2003 - 14:32 #1
I enhver velassorteret edb-butik ;)  Jeg tror jeg fik et på et tidspunkt i
Electronic World, af alle steder ...
Avatar billede rc Nybegynder
21. november 2003 - 14:34 #2
Troede kun man brugte det i gamle dage til en mus - har aldrig hørt om det i forbindelse med et tastatur. Hvad hedder stikket? - kan du fortælle mig hvor man kan købe det? (og evt. hvor jeg kan se et billede af det).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2003 - 14:38 #3
Jeg ved da ikke lige hvad det hedder, det har bare en lidt større diameter
end et PS2 stik. En lille ledning med et stort i den ene ende og et mindre
i den anden.
Avatar billede rc Nybegynder
21. november 2003 - 14:40 #4
næe, jeg snakkede om et stik der mindende om en com port
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2003 - 14:44 #5
Ok - jeg tror jeg tænkte på et DIN stik i den ene ende og PS/2 i den anden.
Så det er ikke rundt? 9 ben / 25 ben ? Nej, jeg har heller ikke hørt om det
ved nyere PC-ere, men jeg tror jeg har set det engang for meget lang tid siden.
Om det var til det vi i dag kalder en PC skal jeg nu ikke lige kunne sige.
Avatar billede peet-49 Novice
21. november 2003 - 14:46 #6
Du kan ikke få en sådan adapter til tastatur, det er til musen, til tastatur er det en din/ps2 adapter, du skal bruge. Det er fra de gamle AT maskiner.
Avatar billede rc Nybegynder
21. november 2003 - 14:46 #7
Kan også kun huske at mus har kørt på com porten - må lige sige til personen der har bildt mig det ind, at der er noget hun har misforstået.
Avatar billede peet-49 Novice
21. november 2003 - 14:48 #8
Tastaturer har aldig kørt på comporten.
Avatar billede rc Nybegynder
21. november 2003 - 14:51 #9
Jo, på de gamle maskiner har de har de :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2003 - 14:54 #10
...og vi snakker her om maskiner de fleste kun vil have en chance for at
se på museerne ;)  Men ja, der har været mange leverandørspecifikke udgaver
af hardware.