21. november 2003 - 13:19Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Øv bøv irreterende problem med polylines til splines
Jeg laver altså denne her terrænmodel og vil importere min kotemodel fra CAD til max så jeg kan lave en visuel lækker terrænmodel istedet for en trappemodel. Der står i hjælpfilen at man skal sørge for at det er polylines for at den skal kunne konvertere dem til splines, men der er bare maxtom skærm og det tager ½ sekund at impotere. Ingenting er importeret. I min Import AutoCAD DWG File dialog har jeg Derive object by: Layer I General options er skip off and frozen layers og Skiphatches slået til. Alle fluebenene i Geometry Options er slået fra ACIS Options surface deviation er sat til 0,1 Hjælp mig lige.
Sikkert et dumt spørgsmål da du sikkert har gjodt det ;)
Men i Acad når du eksportere skal du sørge for når du har givet din fil et navn og trykket gem, at markere alt du vil have eksporteret og trykke Return. Hvis du ikke gør det så ender du op med en blank scene.
sorry misforstod spørgsmålet. Metoden ovenfor bruges når man eksportere 3ds filer.
Problemet er både i Viz og 3dsmax at de ikke kan åbne autocad 2004 dwg filer. Når du gemmer dine dwg filer i autocad 2004, skal du gemme dem som dwg autocad 2000. Det ændre du ved at vælge save as og så vælge det der hvor der står files of type.
Du ved godt at du kan linke dwg filer i Viz ik ? Det vil sige at når du laver ændringer i Autocad bliver de automatisk ændret i Viz. Du skal huske at gemme som autocad 2000 dwg fil ved denne metode også :)
Tak for svaret Hr. K. Også på maxer.dk ... hehe Man føler sig jo faktisk som en del af et community. Har ikke testet det endnu, men du får pointene alligevel for svaret. Det er jo 99,9 % sikkert det.
..tjah som du nok har fundet udaf så må der være noget galt med filformaterne..heh.... Et godt råd til denalsidige bruger: Exporter til IGES..... ;) Det plejer at virke...jeg havde selv nogle problemer...
en anden ting om MAX: Mange tror 3ds Max er det ultimative værktøj til 3d.... Tsk der tager i fejl folks... det svarer til at Microsoft ville lancerer det ultimative styresystem imorgen NOT....ikke fordi MAX ikke kan bruges, men jeg har større respekt for Alias Wavefront's programmer som Maya...eller Newteks LightWave, men det er vel efter smag og behag og sværheds grad
...håber ikke dine øjne er ude af drift....jeg skrev:...men det er vel efter smag og behag og efter sværhed grad Jeg kan ikke li 3ds Max pga det er ektremt rodet i dets opsætning, men take or leave it...andet om 3ds Max kan være at det ikke er lige så funktionelt, som andre 3d programmer...altså programmets genrelle opførsel...jeg lavede på et tidspunkt nogle scener i Rhino for så at render det hele i Max...(det var før jeg fik Maya og Lightwave...)...aldrig har jeg set en så dårlig kompatiblitet med nurbs!!!!! halvdelen af modellerne i scenen var fuldkommen smadrede....håber du kan se min pointe..... michael-k
Så det godt første gang, men ville bare lige skære det ud, så du ikke gik og havde falske forhåbninger ;)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.