Avatar billede skurk Nybegynder
21. november 2003 - 00:20 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Flere mus og tastatur på samme pc

Jeg har en pc i stuen, den vil jeg også gerne benytte i mit arbejdsrum, hvad skal jeg have af hardwre for at tilslutte ekstra tastatur, mus og skærm til min pc, jeg vil også gerne vide omm der er en grænse for hvor lange der må være mellem pc og disse?
Avatar billede tjaz Nybegynder
21. november 2003 - 00:23 #1
Tror nu ikke det kan betale sig ... hvis det havde været mig havde jeg bygget en maskine til mit arbejdsværelse, for hvis det kun er for at skrive i word og lave regneark behøver en maskine ikke at koste så meget.

Så ville jeg sætte dem i netværk, det smarte ved det er så bl.a. at ungerne (hvis man har sådan nogen) ikke har mulighed for at rode/slette ens ting :)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2003 - 00:28 #2
Jeg har selv forlængerledning til PS/2 mus+ tastatur på 10 meter, og et skærmkabel på 7.5 meter.

Det er ikke noget problem, men et ordenligt skærmkabel koster omkring 300 kr. Husk at det skal være skærmet, da støj ellers vil forstyrre signalet.

Du kan kun have 1 mus og 1 tastatur sluttet til via PS/2, men ubegrænset via USB. Dog er USB forlængerkabler temmeligt dyre, og skal du over 5 meter skal du have repeatere på undervejs til at forstærke signalet.
Avatar billede skurk Nybegynder
21. november 2003 - 00:28 #3
Ja tak tjaz, det har jeg hørt før og bliver sikkert også løsningen, men jeg vil nu alligevel gerne vide om det er muligt
Avatar billede oniel Nybegynder
21. november 2003 - 01:13 #4
Her er en box der kan fordele til to skærme:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=11860

Koster 420,- kr.

Og så kan jeg tilslutte mig forslaget om USB keyboard og mus - med to ens sæt vil der ikke opstå problemer.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. november 2003 - 11:14 #5
skurk du kan jo bare sætte det sæt der skal føres langt i ps2 og så sætte den mus du skal sidde ved computeren med til usb, sværere er det ikke!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. november 2003 - 11:19 #6
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. november 2003 - 11:21 #7
Avatar billede skurk Nybegynder
22. november 2003 - 10:42 #8
Tak til alle, jeg er meget tilfreds med jeres svar