Avatar billede hepou Nybegynder
20. november 2003 - 23:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

linenumber i eclipse??

Hej

Hvorfor kan jeg ikke få linenumbers på i min eclipse editor??
Jeg har været inde at tjekke i

windows > preferences > Ant > editor

at den er aktiveret - men det virker ikke

Håber nogen kan hjælpe

:)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:16 #1
preferences
java
editor
show line numbers
Avatar billede hepou Nybegynder
20. november 2003 - 23:18 #2
citat:

Jeg har været inde at tjekke i

windows > preferences > Ant > editor

at den er aktiveret - men det virker ikke

:) Klokken er mange
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
20. november 2003 - 23:19 #3
arne>> Undskyld jeg forstyrer. Understøtter Eclipse EJB og WebServices?
Er der xml validering mod xsd? Overvejer at skifte fra IntelliJ.
Avatar billede hepou Nybegynder
20. november 2003 - 23:19 #4
ups, sorry

klokken ER mange

:) Takker
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:20 #5
:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:24 #6
Eclipse understøtter ikke EJB og Web Services standard.

Men der findes plugins.

Jeg prøver lige at finde nogen links.

Personligt bruger jeg Eclipse til det meste normal Java kode (som f.eks.
stumper til E) men JBuilder til EJB og Web Services.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:25 #7
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
20. november 2003 - 23:27 #8
Okay. Kan man regne med de plugins? Jeg mener, at det ikke tilladt for alle at lave og distribuere dem? Hvis et et udviklingsteam har nogle plugins og andre i gruppen ikke har kan det vel give problemer? Det kræver en del synkronisering og at der benyttes samme IDE.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:28 #9
frontend Axis wsdl2java : http://www.myspotter.com/wsdl2java.shtml
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:32 #10
Jeg tror at plugins til Eclipse er af varierende kvalitet. Nogen
er noget skrammel. Andre er bare gode. Man må prøve sig lidt frem.

Distribution er vel ikke sværere end så meget andet. Snarere
tværtimod. Både eclipse og plugins kan unzippes uden installation.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:33 #11
Jeg tror ikke at Eclipse er helt moden til J2EE endnu.

Det er også spørgsmålet om den nogensinde bliver det.

IBM sælger jo en upgraderet version af Eclipse til 40000 kr. per seat
med etiketten WSAD.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:33 #12
Men stadig suveræn dejlig IDE til at skrive noget Java kode i.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
20. november 2003 - 23:35 #13
Ja. Kvaliteten er må være varierende, men det er man jo klar over.
Men i sit arbejdsliv er det tit et organisatorisk spørgsmål ang IDE. En blanding mellem IntelliJ og Eclipse kan måske have uheldige virkninger, hvis man forsøger det... Jeg prøver nu!

Jeg har hentet softwaren og går i gang... Tak for links'ene!
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:40 #14
På mit arbejde praktiserer man også samme IDE for alle politik.

Men privat har jeg haft fornøjelse af CVS.

Eclipse----CVS----JBuilder

Det virker rimeligt godt.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
20. november 2003 - 23:44 #15
JBuilder lyder også interessant. Jeg har 'prøvet' det for nogle år siden og var ikke imponeret(sikkert bare mig:). I dag har jeg hørt, at det skulle være en ganske anden sag. Det kan vel gui, ejb, ws osv? Hvad koster det?
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
20. november 2003 - 23:45 #16
Ikke alle ver. koster 40k.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 23:49 #17
Developer Edition 8000
Enterprise Edition 30000
(ekskl. moms)

Jeg ville ikke købe Developer Edition - Eclipse kan det samme.

Enterprise Edition er god. EJB generator. Web Service generator (Axis) etc..
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
20. november 2003 - 23:59 #18
Det er noget dyrere, end IntelliJ. Hvordan mon min chef kan hoppe på den.. Er der en trail man kan benytte lidt?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2003 - 07:38 #19
Ja. Du kan downloade Enterprise Edition som Trial og requeste en licens.

Nu kan jeg ike huske - bruger du WebLogic ?

JBuilder kommer også i en speciel WebLogic Edition !