Avatar billede kali Nybegynder
20. november 2003 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Billede i format *.DRW hvordan åbnes dette.

Jeg har modtaget et billede i ovennævnte format, men kan ikke finde et program til at åbne det.
Hvilket program kan dette?
Eller hvordan kan jeg eventuelt ændre det til en file der kan åbnes i Adobe?
Hilsen
lars bo
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. november 2003 - 19:50 #1
Draw + Drawing (file name extensions
fra http://home.c2i.net/thenssru/forkortelser.htm

Micrografx Windows Draw's format for vektorgrafik.
http://www.softservice.dk/filer.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2003 - 23:58 #2
Ifølge denne side skulle den kunne åbnes med programmet Paint Shop Pro:
http://members.aol.com/donnaskani/filetypes.html
Avatar billede miss-g Seniormester
21. november 2003 - 00:00 #3
Hvis du har Windows XP, så kan du også prøve PAINT (ligger under start - tilbehør).

Det lader til det er en tegning som det også fremgår af metal hansen´s link.
Avatar billede miss-g Seniormester
21. november 2003 - 00:27 #4
Ellers skal vi ud i konvertering. Fandt dette på nettet:

There are a number of programs that can convert one file to another. On the IBM platform I use HiJaak Pro and the Mac I use Adobe Photoshop and Adobe Streamline. Paintshop Pro can also convert many file types. Vector based artwork for the WEB is now available allowing users to "zoom" into a picture without the images becoming pixelated. These type of images are useful for putting maps on the Internet. An animation program that can create vector based images for the Web is Macromedia Flash.

Så måske du kan åbne den med Paint shop pro, og gemme som ai. (illustrator format). Eller hvis du bare kan få den åbnet, så kan du måske kopiere den over i Illustrator.

Det er ihvertfald et vektor format, så vi skulle gerne ramme Illustrator.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
21. november 2003 - 08:27 #5
Formatet hedder Corel/Micrograf Designer, og burde kunne importeres i Corel Draw uden problemer.

Hvis du ikke har CorelDraw kan du sende det til mig, og så vil jeg da gerne forsøge at oversættet til f.eks. eps.

sh@steka.dk
Avatar billede kali Nybegynder
24. november 2003 - 23:38 #6
Hej sh-dk
Har lige kontrolleret at eps kan åbnes i photoshop, og så kan jeg vel også konverterer det videre til jpg, så jeg sender dig en seperat mail med "billedet".
hilsen
lars bo
Avatar billede kali Nybegynder
25. november 2003 - 15:52 #7
Håber I er tilfredse med fordelingen af point, jeg synes i alle 3 gav en del løsninger til det oprindelige spørgsmål, men at sh-dk, fik sendt et billede til mig i jpg format var nok det der udløste det store antal points.
Tak for hjælpen.
hilsen
lars bo