Avatar billede klas Juniormester
20. november 2003 - 19:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Midt data - Dårlig oplevelse.

Jeg skulle hjælpe min svoger i viborg med at få en ny computer, så jeg sendte ham ud i Midt data for at købe en. Jeg tog så en halv dag fri fra mit arbejde for at køre op og instalere den ( bor selv i århus )

Jeg sætter stikket i, og intet sker. Den er defekt, selvom der medfølger en test som viser at den er ok. Jeg køre ud med den, og får at vide at de ikke har tid til at lave den, og at de heller ikke har andre på lager. Jeg får sog lov til selv at prøve at skifte strømforsyningen derude. Men desværre er det ikke den det er galt med. ( jeg kigger senere på papirene og ser at den er dateret tilbage i august. Mit gæt er at den er blevet solgt, og leveret defekt tilbage, hvorefter vi får den, uden at den er blevet lavet)

Jeg må på trods at tabt arbejdsfortjenste og en god tur til viborg, lade dem beholde computeren, for at få at vide at en ny kan hentes dagen efter.

Jeg køre hjem igen, og min svoger henter den nye computer dagen efter. De har desværre ikke en magen til på lager, men han får en anden som de lover er bedre end den først købte.

et par dage efter køre jeg igen til viborg for at gøre arbejdet færdigt. Jeg pakker den nye computer ud, og ser på specifikationerne.. halvt så mange ram, onboard grafikkort, og 20gb mindre harddisk! Dette skulle altså være bedre end den anden computer, og selvfølgelig til samme pris!

Vi køre straks derud, de undskylder pænt, og fortæller at vi kan hente en anden dagen efter som lever op til vores krav.. Det syntes jeg er spild af min tid($$), så jeg spørger om jeg ikke kan få de manglende dele ved siden af, og så selv sætte det i. Det kan jeg så godt (eneste positive ting) så jeg får samlet computeren og det hele virker fint.

Lykkelig slutning, men generelt er jeg utrolig skuffet over Midt data!

--

Med venlig hilsen / Best regards

Klaus Larsen
www.klas.dk
Avatar billede zhark Nybegynder
20. november 2003 - 20:01 #1
Har forståelse for det var en sur oplevelse, men har absolut kun godt at sige om midtdata, har handlet for ca. 10.000+ gennem små 3år, een reklamation på 30GB IBM HD, som omgående blev byttet (de IBM 30/40GB har der været meget bøvl med)! Vil mene der sker "kiks" alle steder og - vil også mene ikke mindst IT firmaer er udsat for mange nørder... der måske ikke var så "kloge" som de selv troede :-))
Avatar billede klas Juniormester
20. november 2003 - 20:02 #2
Ja jeg regnede heller ikke med at dette var hændelses forløbet ved alle deres kunder :) men at bilde en totalt nooob ind, at en skod computer er bedre end den han har betalt for.. det er sq for lavt.
Avatar billede zildjian Nybegynder
20. november 2003 - 20:49 #3
For en måned siden indleverede jeg min notebook til reparation..
Før de overhovdet kiggede på den gik der 9 dage... Fint nok.. så finder de den defekt... De skifter så CPU, RAM, HDD, batteri og tastatur... den er stadig defekt!!!
Godt nok... så sender de den til leverandøren, Først nu 4 uger efter har de så fået den tilbage, hvor leverandøren har fundet den fejlfri, og derfor bare returneret den..

Nu vil midtdata så IGEN teste den... Da de jo ikke tror på det, eftersom de jo selv har erklæret den defekt... Ved ik om de tror post danmark tryller med pakkerne, eller....
Men ihvertfald vil de nu efter 4 uger til at starte processen forfra... den ligger nu i kø til at blive testet... tester de den defekt igen ryger den til leverandøren igen...!!

- og ja... som I nok har gættet er jeg VIRKELIGT pissed på dem... det er simpelthen for svagt... tager ind til dem imorgen og kræver en NY computer leveret, medmindre den anden er repareret!
Avatar billede klas Juniormester
20. november 2003 - 20:56 #4
Surt :(  En god ting ved midtdata må jeg sige var deres ekspedient.. han kunne selvfølgelig ikke gøre for hvad der var sket, og løste situationen flot.
Avatar billede zildjian Nybegynder
20. november 2003 - 21:23 #5
- dertil skal det siges, at de har fået 6 mails fordelt over 2 mail adresser, ingen er besvaret.
Jeg har også siddet i kø 2 gange på deres linje i 3 kvarter, hvorefter jeg blev smidt af....
Ihvertfald sidste gang de har modtaget en øre fra mig!!
Avatar billede sago Nybegynder
20. november 2003 - 23:18 #6
Jeg har selv købt flere ting hos Midt Data, og det er min foretrukne net-butik. (bare så der ikke kun er negative kommentarer ;)
Avatar billede aros Nybegynder
21. november 2003 - 10:13 #7
Jeg kan også kun sige positive ting om Midt Data, har selv handlet hos dem over flere gange.... Og deres service har været i top.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
21. november 2003 - 10:15 #8
jeg handler næsten udelukkende med midt-data, har haft ganske få dårlige oplevelser med dem, det jeg sådan set mest har oplevet af dårlige ting om dem er for lang leveringstid på samlede pc´ere, men det er nok et externt problem de har
Avatar billede zildjian Nybegynder
21. november 2003 - 12:43 #9
Ikke det eneste problem vi har haft med dem...
Der har også været et webcam... som de ganske hurtigt erklærede defekt... Det skulle dog tage 1 måned at ombytte, tods utallige opringninger... (De havde det hjemme)

Mit råd er - hold jer fra dem!

TIl jer tilfredsse ... har I også forsøgt at sende varer til rep ved dem?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. november 2003 - 08:44 #10
mit råd er at handle der, i forhold til mange andre firmaer har midtdata en kanon service, man kan s´føligelig være uheldig, men det er fåtal der oplever at blive pisset op og ned af ryggen fra deres side.

men det er jo kun min ydmyge mening
Avatar billede zildjian Nybegynder
24. november 2003 - 20:28 #11
Jeg vil meget hellere anbefale BJTrading, SHG og lign.....
TJa.. ved ik.. VIl du kalde det service ikke at besvare mails??
Og at blive holdt på linjen i 3 kvarter, hvorefter man bliver smidt af?? Nej vel!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
25. november 2003 - 10:08 #12
jeg er så blevet behandlet på samme måde ved SHG og prcdata, hvilket mange andre folk har anbefalet....
jeg har så sent som igår snakket med en midtdata ansat omkring en pc, de var meget behjælpelige, mine mails blev besvaret inden for et par timer, og jeg sad i ventesløjfe i omkring 50 sekunder....