Avatar billede kaad15 Nybegynder
20. november 2003 - 18:22 Der er 6 kommentarer

Hvordan laver jeg en hjemmeside

Jeg skal til at lave en hjemmeside og ved ikke vildt meget om det så jeg ville hører om der var nogen der har et link til en eller anden hjemmeside som kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre......
Avatar billede cdc Novice
20. november 2003 - 18:25 #1
en god start er denne side: www.html.dk
Avatar billede cdc Novice
20. november 2003 - 18:26 #2
Hvilket program vil du bruge til at programmere den i ?
Avatar billede nfk Nybegynder
20. november 2003 - 19:05 #3
det kommer an på om du har megen erfaring med computere eller ej hvis du ikke har ville jeg nok foreslå at du starter med et program der laver det meste for dig. fx Frontpage fra Microsoft ellers vil jeg sige som /cdc siger gå ind på http://www.html.dk/tutorials/html/ det er en gennemgang af det mest elementere (jeg startede selv der)
Held og lykke

/nfk
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
20. november 2003 - 19:55 #4
Du skal bruge din kreative del af din hjerne, hvis du har en.
Avatar billede miss-g Seniormester
21. november 2003 - 00:39 #5
så så mystery2003 *G*

Som de andre nævner - enten laver man den i html koder (skriver koderne) eller også bruger man et WYSIWUG (what you se is what you get) program, hvor man sætter billeder og tekst ind, og så laver programmet selv koden.

Jeg lavede min første hjemmeside i Microsoft Publisher, men det er ikke et prof web program - men nu kunne jeg lige finde ud af at bruge det program den gang.

I dag bruger jeg Macromedia Dreamweaver som også er et WYSIWUG program.

Men ellers holder Adobe gratis seminarier, så kan du måske lære deres program at kende som hedder Adobe Golive (det er næsten lige så godt som Dreamweaver).
http://www.adobe.dk/cgi/trainingform.cgi

Og ellers er der jo gode hæfter og bøger (mange af hæfterne kan fås på posthuset eller boghandleren):

Hjemmesidebogen              266 sider,  99,00 kr.
Hjemmesider - lær det selv    80 sider,  48,00 kr.
Hjemmesider - lær det selv, 2. ud...  Nyhed!  80 sider, 59,00
Hjemmesider med FrontPage Express    80 sider, 48,00 kr.
Introduktion til HTML          80 sider, 69,00 kr.
Min allerførste hjemmeside    80 sider, 59,00 kr.
Sjove effekter på hjemmesiden  80 sider, 59,00 kr.

http://www.libris.dk/
Skriv f.eks. hjemmesider i søgefeltet øverst til højre.

Så du skal altså finde ud af om du er til koder eller heller vil sætte ting ind i tabeller osv.

Miss-G
:)
Avatar billede miss-g Seniormester
27. november 2003 - 00:42 #6
Andet du vil vide? *S*