Avatar billede codebase Praktikant
11. januar 2001 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

to pc\'er på internettet ?

Hvordan kan jeg få begge mine pc\'er på internettet på samme tidspunkt?

Jeg har et lokaltnetværk, og begge maskiner har deres IP nummer 192.168.0.4
og 192.168.0.5

min maskine med IP nr. 0.4 er tilkoblet ISDN via cybercity.

Den anden maskine skulle så koble op via mit lokalnetværk over et proxy program.

I text filen står der at jeg skal bruge port 6588..

Ligeledes skulle mine IP-nummer være ok!

Men, er det sådan, at Cybercity kan ha\' lukket for porten ?? da jeg benytter et A-nummer........ ???????

det program jeg benytter er:
http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. januar 2001 - 18:00 #1
Avatar billede syffux Nybegynder
11. januar 2001 - 18:19 #2
kimrosgaard  tak skal du have, det var lige hvad jeg ledte efter Weeeeee.. =)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. januar 2001 - 18:24 #3
hehe :)
Avatar billede mmp Nybegynder
11. januar 2001 - 20:08 #4
Du har to pc\'ere koblet sammen i et lokalt netværk formodenligt via en hub. De har hver deres netværk. Den ene PC\'er skal være server og denne anden client. PC\'en som er server skal have et ekstra netkort, som skal være din forbindelse til internettet. Og nu er det, du skal til at ændre dine DNS\'er og gateways på både server og client samt give adgang via proxy på serveren til internettet. Hvis du har brug for det, kan jeg forklare HVORDAN.
Avatar billede mmp Nybegynder
11. januar 2001 - 20:08 #5
De har hver deres netværksKORT, mener jeg...
;-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. januar 2001 - 20:11 #6
mmp>>hvis hans modem sidder i en comport på serveren skal han da ikke bruge 2 netkort i den!
Avatar billede mmp Nybegynder
11. januar 2001 - 21:02 #7
Nej - det skal han ikke. Så må han lige forklare nærmere, hvordan han har bygget det op.
Avatar billede tomsmidth Nybegynder
12. januar 2001 - 22:16 #8
Hvis du har windows 98 version 2 kan den ene Pc fungere som en form for hub. Jeg har netop etableret et sådanne netværk. Begge pc\'er er forbundet med det som hedder et \"krydset kabel\"
(patch) Min ene PC\'er (A) har en adsl forbindelse direkte. Den anden (B) kalder så op via en intern IP adresse til A og derfra videre på nettet. Det er beskrevet i Windows hjælp under \"Delt internet forbindelse\"
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 23:46 #9
lukker dette spg. uden fejlen er fundet :(