Avatar billede svee Nybegynder
20. november 2003 - 11:31 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hjælp til uddannelse

Sidder her og er i gang med Datamatiker uddannelsen. men over vejer at skifte over til Datafagtekniker.
Da teori ikke lige er mig.
Men
Er datamatiker højre end datafagtekniker.

Hvad vil være at anbefale.
Jeg kunne godt finde på at bag efter Datafagtekniker udd. at læse vidre.

Hvordan ligger job mulighederene for datafagteknikeren.

Er ret fortvivlet over hvad jeg skal.

Skal lige siges at jeg har en Htx og hhx studenter eksamen. så kan man få godt skrevet at man har haft engelsk A på htx??
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. november 2003 - 19:12 #1
Det vil jeg ikke anbefale, det er min oplevelse at datafagteknikkerne, har enda meget svært ved at finde jobs, for slet ikke at tale om praktikplads.

Mit råd er SLIIIIIID i det, lær dig teorien og praksis grundigt og læs gerne videre: Jo bedre funderet teoretisk og praksis du er jo flere forskellige jobs vil du kunne komme i betraktning til.

Datamatikker betragter jeg som en højre uddannelse end datafagteknikker, men jeg kan tage fejl
Avatar billede runeevers Nybegynder
21. november 2003 - 02:57 #2
Datafagtekniker (Datamekaniker) er en erhvervsuddannelse, mens Datamatiker er en KVU (Kort Videregående Uddannelse), og datamatiker er derfor af rent logiske årsager på højere niveau. Er ret sikker på at du ikke kan "nedgradere" din uddannelse på den måde, og tage en erhvervsuddannelse, når først du er igang med en videregående. I al fald ville det være direkte idiotisk med dine forudsætninger.

Prøv istedet at kigge på Diplomingeniør fagpakken 'IT' der bl.a. udbydes på DTU.
Avatar billede svee Nybegynder
21. november 2003 - 10:09 #3
Takker for svarene.

klør på med Datamatiker studiet. jeg må bare lide lidt i 2år