Avatar billede zc Nybegynder
19. november 2003 - 22:01 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Internet på PC via GPRS over bluetooth på T68i

Hejsa..

Jeg forsøger at få GPRS op at køre på min bærbar (win2000). Jeg har fået installeret min Sony Ericsson T68i som et modem via bluetooth og ringer i min opkaldsprofil op med *99*3# (min GPRS profil på tlf'en har CID=3).

Jeg får også fint forbindelse med 115 Kbps (port hastighed vel sagtens), men jeg har ingen flow overhovedet?

Jeg kan godt solve domains til IP adresser, men jeg kan ikke pinge noget.

Hvor går det mon galt ?

Mvh.
Sune
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
19. november 2003 - 22:10 #1
ved din browser hvilken forbindelse den skal bruge?
Avatar billede zc Nybegynder
19. november 2003 - 22:13 #2
når jeg ikke kan "pinge" fra dos prompten så er det vel ikke problemet eller?

Lidt ekstra info:
Ved en ipconfig kan jeg se at jeg får en IP der starter med 10.x..
Jeg har Telemore abn.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
19. november 2003 - 22:19 #3
det lyder ikk som om den får den rigtige ip. en ip som starter med 10... lyder lidt mere som en LAN ip.. du er ikk tilsluttet nogen DHCP server?
Avatar billede zc Nybegynder
19. november 2003 - 22:33 #4
yep det lyder nemlig som en lan IP, men nej jeg er ikke tilsluttet på anden vis. Har trukket netkortet ud og ligefrem disablet min alm. lanforbindelse.

kopi af en ipconfig /all giver følgende:

Description......: WAN (PPP/SLIP) Interface
Physical Address.: 00-53-45-00-00-00
DHCP Enabled.....: No
IP Address.......: 10.212.92.246
Subnet Mask......: 255.255.255.255
Default Gateway..: 10.212.92.246
DNS Servers......: 194.239.134.83
.................: 193.162.159.194
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
19. november 2003 - 22:40 #5
din ip  10.212.92.246

giver dette på ripe.

inetnum:      10.0.0.0 - 10.255.255.255
netname:      IANA-ABLK-RESERVED1
descr:        Class A address space for private internets
descr:        See http://www.ripe.net/db/rfc1918.html for details
country:      EU # Country is really world wide
admin-c:      RFC1918-RIPE
tech-c:      RFC1918-RIPE
status:      ALLOCATED UNSPECIFIED
remarks:      Country is really worldwide
remarks:      This network should never be routed outside an enterprise
remarks:      See RFC1918 for further information
mnt-by:      RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-lower:    RIPE-NCC-HM-MNT
changed:      rfc1918@ripe.net 20020129
changed:      hostmaster@ripe.net 20031014
source:      RIPE

-det er helt sikkert ikk den rigtige ip du får.  vær sikker på din forbindelse er sat op til at hente en ip automatisk..
Avatar billede zc Nybegynder
19. november 2003 - 22:47 #6
Den er sat til automatisk IP og DNS, men sidder og tænker på om den kan være forvirret af at jeg til daglig bruger min bærbar på min uddannelse, hvor jeg er logget på domain osv. via mit netkort

Kan bare ikke se hvorfor dette skulle have betydning for en opkaldsprofil?

Jeg er logget på som lokal administrator nu her og kan fint "surfe" med mit netkort.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
19. november 2003 - 22:51 #7
tror du lige skal oplyse din browser om hvilken forbindelse den skal bruge.

-kør guiden og få den til at ringe op med t68i'eren hvis ikk der findes en forbindelse.

-så skulle det spille.
Avatar billede zc Nybegynder
19. november 2003 - 22:57 #8
har lige prøvet.. virker ikke :(

samme situation, men en IP der nu hedder 10.213.106.204, altså ikke helt den samme som sidst, hvilket (for mig) tyder på at den får IP'en tildelt fra et eller andet.. Hvis det var windows selv der tildelte den, ville den hedde noget med 169.x...

hmm
Avatar billede zc Nybegynder
19. november 2003 - 22:59 #9
hmm Gateway'en har også ændret IP.. og det er endda et helt andet klasse B netværk.

hmm hvor hulen kommer den ip fra. Tror heller ikke på den er rigtig.
Avatar billede zc Nybegynder
20. november 2003 - 02:57 #10
well well nu forsøgte jeg at starte helt forfra. Jeg slettede samtlige GPRS konti på mobilen og samtlige opkaldsprofiler på PC'en. Oprettede derefter en konto på mobilen og derefter en opkaldsprofil på PC'en og brugte opkaldsnummeret *99# (da første konto er = CID1).

Det virkede sku!.. så nu er jeg online :-)

Hvis du giver et svar vil jeg godt give lidt point, som tak for interessen.

Sune
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
20. november 2003 - 09:00 #11
hehe.. oki.. godt det virker nu..
Avatar billede zc Nybegynder
20. november 2003 - 13:03 #12
:-)