Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 21:48 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Import jgp billede

Jeg fatte ikke hvorfor jeg ikke kan imoportere et billede i et mc når jeg er online. Offline virker det fint. Det er garanteret et eller andet med stien, men jeg kan ikke lige finde fejlen... Mit AC ser sådan her ud:

import.loadMovie ("1sal1.jpg");

Billederne liger i samme mappe som billedet, så jeg kan ikke rigtig forstå det. Har også prøvet at give det en direkte sti http://www......

Nogen som har en forklaring...???
Avatar billede barklund Nybegynder
19. november 2003 - 22:02 #1
Giv os en url, så kan vi kigge :)
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 22:04 #2
www.40354037.dk/adelgade

Tryk på "galleri" ude i menuen!
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 22:05 #3
Der kommer ingen billeder i firkanten hvor de skal komme frem....
Avatar billede barklund Nybegynder
19. november 2003 - 22:08 #4
Det skyldes at dine billeder vil blive loadet i forhold til din HTML-fils placering og ikke din SWF-fils. Derfor skal du loade dem fra "billeder/mit.jpg" eller flytte swf'en ud til html-filen...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. november 2003 - 22:12 #5
Er import ikke et reserveret ord i flash....
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 22:17 #6
Jeg har min HTML fil liggende samme sted som mine swf´er nu, og vil hente dem ind via: import.loadMovie ("billeder/1sal1.jpg");

Tror ikke det har noget med "import" at gøre, for det har virket sån halvt før...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. november 2003 - 22:22 #7
SÅ vidt jeg kan se gør du da ikke som du skriver :

on (release) {
    _root.import.loadMovie("../billeder/Galleri.swf");
}
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 22:24 #8
det er fordi jeg har prøvet nogle forskellige ting... Sidder og leger med det nu... Lige nu hedder den bare

import.loadMovie ("1sal1.jpg");
Avatar billede barklund Nybegynder
19. november 2003 - 22:25 #9
Du skal hente som jeg siger:

import.loadMovie ("billeder/1sal1.jpg");
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 22:26 #10
aah..... det er fordi jeg henter en swf ind i en anden... Og derfor siger den det... Glem det jeg lige har sagt... Jeg har en som hedder index.swf, og en som hedder galleri.swf... Det er galleri.swf som jeg skal hente billederne ind i...
Avatar billede barklund Nybegynder
19. november 2003 - 22:26 #11
Selvom din SWF og dine billeder er i samme mappe... for de er ikke i samme mappe som din HTML-fil!
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 22:27 #12
Kan det have noget at gøre med at jeg henter selve galleriet ind i en anden swf...??
Avatar billede barklund Nybegynder
19. november 2003 - 22:28 #13
Nej... prøv nu at gøre, som jeg foreslår det :)
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 22:42 #14
Det er guld... Nu virker det! Jeg synes jeg havde prøvet det som du sagde Barklund... Undskyld besværet for så lidt :-) I kan bare begge give et svar så ordner vi den... :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. november 2003 - 22:44 #15
Nej det er vidst barklunds point....
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 22:45 #16
Oki :-) Bare så der ikke var nogen som følte sig snydt! Så giver Barklund bare et svar
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. november 2003 - 22:48 #17
Jeg føler mig bestemt ikke snydt - Omend ikke andet end flash´es af og til underlige håndtering af sine egne reserverede ord. :))
Avatar billede barklund Nybegynder
19. november 2003 - 22:56 #18
<svar />
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
19. november 2003 - 23:28 #19
Takker :-)
Avatar billede barklund Nybegynder
19. november 2003 - 23:43 #20
Tark for points :)