Avatar billede kirchler Nybegynder
11. januar 2001 - 15:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HP-brænder på Toshiba notebook

Jeg har en notebook (Toshiba Satellite 320CDS) med Windows 98 installeret. Jeg har lånt en ekstern HP 8200 brænder med USB-port.

Desværre kan jeg ikke få brænderen installeret korrekt. Ved afslutningen af installationen af softwaren til brænderen skriver den, at min nuværende driver ikke understøtter USB-standarden 1.1, og det derfor ikke er muligt at køre flere USB-enheder samtidig. Det er ikke noget problem, da brænderen er den eneste USB-enhed som er tilsluttet. Herefter er installationsprocessen afsluttet.

Når jeg starter brænderprogrammet (CD-Writer Plus) skal jeg indsætte et medie og når jeg gør dette bliver skærmen helt sort, og computeren låser. Derfor har jeg intet andet valg at genstarte computeren.

I enhedshåndteringen er der en fejl udenfor enheden USB-rod hub. Fejlbeskrivelsen hedder at (NTKRNL.VXD) ikke kan indlæse driveren til enheden (code 2). Fejlen kan rettes ved at opdatere driveren, hvilket er forsøgt uden held.

Jeg har ydermere forsøgt at downloade de nyeste driver fra både HP og Toshiba og derefter installeret brænderen igen, men desværre uden resultat.

Hvad der er i vejen og hvordan løses problemet?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede crashdk Nybegynder
16. januar 2001 - 15:39 #1
Hvis du har prøvet alle kabler så prøv at kontakte din forhandler
Avatar billede mugge17 Nybegynder
17. januar 2001 - 08:48 #2
Prøv at hente en demo af Nero Burning. Jeg har føet oplevede at det prorgram du snakker om ikke virkede. Hvis dette ikke virker må du nok gøre som crashdk skriver.