Avatar billede claudi Nybegynder
19. november 2003 - 19:25 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Cd rom/brænder!

Har en brænder som har virket fint ligeså lang tid jeg har haft den. NU er problemet at jeg har købt ny HD og installeret win xp på den installeret Nero og det er så her det går galt.. Win Xp finder brænderen fint og den virker også til at læse fra, MEn når ejg går ind i Nero går den i sort men hvis ejg åbner cdrom drevet så starter nero men den gider ikke brænde. SÅ hvis ejg lukker Nero ned med Ctrl Alt del og åbner det igen er min brænder forsvundet i nero.. Det er en cyberdrive 16x har prøvet alt hvad jeg har kunnet komme i tanke om den sidder sec master HJÆLP mig please!
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2003 - 20:26 #1
Har du tjekket jumper på drevene-master/slave, der må ikke være en, der er jumpet CS (cabel selekt)
Avatar billede zenze Nybegynder
19. november 2003 - 21:59 #2
Det er meget ofte smart at sætte brænder som MASTER på SECONDARY IDE. Det er også FACTORY SETTINGS eller DEFAULT.
Prøv det og smut lige indenom BIOS for at se om den detectes og også i enhedshåndtering om den står til PIO eller DMA.
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 12:11 #3
Har tjækket det hele. Min harddisk som xå ligger på=Pri Master den anden hd slave og mit cdrom/brænder sec master..!
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 12:12 #4
Brænderen finder den fint og kan også bruge den ude i xp men ikke i nero der fucker den helt op!
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 12:50 #5
Den ver. du har af NERO skal være ver. mindst 5.5
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 12:52 #6
Det er Nero 6 ultra
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 12:53 #7
Har også en USB brænder og den brænder bare fejl hele tiden..!
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 12:54 #8
Har også prøvet med det nero som fulgte med brændren og det virker heller ikke!
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 13:06 #9
Nerpo går istå der hvor den skal til at søge efter scsi/ide bus men det underlige er hvis jeg så der åbner drevet så kommer den viderer ind i Nero. Så begynder Compen at køre hakkende og musen hakker og den kan ikke brænde!
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 13:10 #10
Kør en update hos microsoft.
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 13:42 #11
Har opdateret nu.. Så får vi se om det virker!
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 13:58 #12
Nu går den ind i Nero uden problemer men den gider ikke brænde..
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 14:23 #13
Den læser den ene buffer fint nok op til 100% men den anden kommer der ikke altså bærnder bufferen.. Mon brænderen er kaput?
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 14:31 #14
Det kan du prøve af i en anden maskine.
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 14:33 #15
Humm har faktisk ikke en anden maskine jeg kna prøve den på..!
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 14:35 #16
Det kan være, du kan få en ven til det.
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 14:36 #17
Kører du SCCI?
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 14:38 #18
Hvad er det? Den skriver noget om Scci driver type et eller andet og adabtor!
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 14:44 #19
Hvis du ikke kører SCCI, skal du i enhedshåndtering, og fjerne SCCI driver.
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 14:47 #20
Bare underligt den har altid virket når jeg har installeret win og så nero bagefter den har altid kørt.. Har kun haft det problem nu da jeg har sat min seagate 80Gb  og min samsung 60 Gb hd den kørte fint da jeg havde min Mid.2Gb hd i..!
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 14:52 #21
Du skal tjekke om jumper master/slave er rigtig på alle drev.
Avatar billede claudi Nybegynder
20. november 2003 - 16:55 #22
Har været ude og bygge brænderen og fik en ny DVD brænder istaedet fordi de ikke havde flere Cdr brænderer så nu er ejg glad og den virker ;)
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 17:36 #23
Tillykke med den nye, det er altid rart, at have tilfredse mennesker.