Avatar billede rikkejn Nybegynder
11. januar 2001 - 13:59 Der er 16 kommentarer

Save to Disk+RAM virker ikke

Min Save to disk & Save to Ram funktioner virker ikke længere. Når jeg bruger begge funktioner, går de godt nok (begge) i Save to RAM mode, men når jeg vil \'vække\' computeren, starter den forfra, og jeg får den sædvanlige scandisk meddelelse om, at computeren ikke er lukket korrekt.
Min computer er en OEM notebook
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. januar 2001 - 14:53 #1
Hvilket mærke og hvilken model er der tale om, rikkejn? =)
Avatar billede rikkejn Nybegynder
11. januar 2001 - 15:06 #2
Det er en dananote 983, hvis det siger dig noget(?)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. januar 2001 - 15:12 #3
Prøv at kigge på http://www.notebookservice.dk/ som kræver login med specifikt serienummer.. jeg leder videre altimens :)
Avatar billede rikkejn Nybegynder
11. januar 2001 - 15:35 #4
Jeg har allerede været inde på notebookservice. Deres site er ikke meget bevendt, er jeg bange for.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. januar 2001 - 15:45 #5
Jeg kan desværre ikke finde andet.. men jeg gir da ikke op lige med det samme :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
11. januar 2001 - 15:52 #6
Har du sikret dig at du kører med nyeste drivere, incl. specielle drivere til din notebook?

Jeg har selv en Compaq, som kræver nogen specielle drivere/DLL filer for at få visse af Windows funktionerne til at funke korrekt.

/Rob
Avatar billede rikkejn Nybegynder
11. januar 2001 - 20:51 #7
Det ved jeg ikke rigtigt, men alt virkede fint indtil et par dage siden, formoder jeg, at jeg har de rigtige drivere. Inde på notebookservice er der forskellige drivere, men ingen der umiddelbart ser ud til at have noget at gøre med problemet.
Avatar billede bjoeg Nybegynder
17. januar 2001 - 10:47 #8
Øhm, har på nogle ældre notebooks set faq\'s, der siger at save to disk ikke virker med FAT32 diske og disse skal være gammel FAT16. Jeg ved ikke om det samme er gældende for din notebook.

Save to Ram, fungerer kun hvis du har Ram som kan holde sig vågen. Alm. Ram idag bliver jo slettet når computeren slukkes.
Avatar billede rikkejn Nybegynder
17. januar 2001 - 11:02 #9
Tjaa, det kan jeg ikke forestille mig, idet begge strømspare-funktionerne har virket fint førhen.Er der nogen der tror, at en formatering af hardisken og reinstallation af win98 evt. vil virke?
Avatar billede rikkejn Nybegynder
17. januar 2001 - 11:04 #10
Jeg er løbet ind i en Microsoft Knowledge Base Artikel, der påstår at Standby ikke virker med min Neographic Magic skærm-driver. Endnu engang må jeg jo konstatere, at den har virket problemløst førhen. Nogen kommentarer?
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. januar 2001 - 11:29 #11
Hvis problemet er opstået uden at du har ændret noget på maskinen, eller installeret ny software, så vil jeg forelå en defragmentering (selvom det er et lidt tynd forslag).

Min teori er, at der opstår et problem når data skal skrives til harddisken i forbindelse med standby.

/Rob
Avatar billede rikkejn Nybegynder
17. januar 2001 - 12:41 #12
Defrag har jeg prøvet - og ligeledes en fuldstændig scandisk....
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. januar 2001 - 16:17 #13
Hmm, så kaster jeg vist håndklædet i ringen :o/

/Rob
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. februar 2001 - 19:28 #14
Ditto her.
Avatar billede rough Nybegynder
20. februar 2001 - 00:36 #15
Dit problem ligger højest sandsynligt i forbindelse med APM Advanced Power Management. I kontrolpanelet har du et ikon der hedder strømstyring, der inde skal du checke om der er en fane der hedder Dvale der skal sættes et hak i at du vil aktivere dvale. Dette koster lidt hd plads men slettes igen når maskinen starter op. dette kan være dit problem !! at der ikke er nok plads på disken. Det har intet med dine ram at gøre. prøv eventuelt at læse driveren ind til strømforsyningen hvis det første ikke virker
Avatar billede rikkejn Nybegynder
20. februar 2001 - 02:12 #16
Tak, men jeg der er ingen dvale-fane. Jeg har iøvrigt været igennem alle \'synlige\' indstillinger, både i Windows og i setup, samt genindstalleret APM.